Omzet Van de Velde stijgt met bijna 6 procent

Omzet Van de Velde stijgt met bijna 6 procent

In 2015 is de omzet van lingerieproducent Van de Velde met 5,7 procent gestegen, vergeleken met een jaar eerder. Ook op vergelijkbare basis was er voor het bedrijf achter merken als Marie Jo en PrimaDonna een fikse omzetstijging.

Daling in VS

De omzet van Van de Velde steeg in 2015 van 198,4 miljoen euro naar 209 miljoen euro. Op vergelijkbare basis was er tevens een omzetstijging van 5,7 procent. De groei zette zich door in alle categorieën van het bedrijf: lingerie, badmode en de zogenaamde 'stayers'.


In de Verenigde Staten was er nochtans minder goed nieuws. Daar daalde de omzet bij Rigby & Peller (voorheen Intimacy) met 9,7 procent en met 9,8 procent op vergelijkbare basis. De daling was voor het grootste stuk te wijten aan de sterke positie van de dollar. De naamsverandering, die in september van vorig jaar plaats vond, moet er echter voor zorgen dat de verkoop terug aantrekt.


In Europa steeg de verkoop in de winkels met 8,1 procent en met 5,8 procent op vergelijkbare basis. Vooral in Duitsland (+7,1 procent) en in Nederland (+5,7 procent) was er een sterke vergelijkbare groei.


Het Belgische Van de Velde heeft ondertussen ongeveer 5.000 filialen in verschillende landen wereldwijd, zoals Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top