Omzet Van de Velde stijgt met bijna 6 procent | RetailDetail

Omzet Van de Velde stijgt met bijna 6 procent

Omzet Van de Velde stijgt met bijna 6 procent

In 2015 is de omzet van lingerieproducent Van de Velde met 5,7 procent gestegen, vergeleken met een jaar eerder. Ook op vergelijkbare basis was er voor het bedrijf achter merken als Marie Jo en PrimaDonna een fikse omzetstijging.

Daling in VS

De omzet van Van de Velde steeg in 2015 van 198,4 miljoen euro naar 209 miljoen euro. Op vergelijkbare basis was er tevens een omzetstijging van 5,7 procent. De groei zette zich door in alle categorieën van het bedrijf: lingerie, badmode en de zogenaamde 'stayers'.


In de Verenigde Staten was er nochtans minder goed nieuws. Daar daalde de omzet bij Rigby & Peller (voorheen Intimacy) met 9,7 procent en met 9,8 procent op vergelijkbare basis. De daling was voor het grootste stuk te wijten aan de sterke positie van de dollar. De naamsverandering, die in september van vorig jaar plaats vond, moet er echter voor zorgen dat de verkoop terug aantrekt.


In Europa steeg de verkoop in de winkels met 8,1 procent en met 5,8 procent op vergelijkbare basis. Vooral in Duitsland (+7,1 procent) en in Nederland (+5,7 procent) was er een sterke vergelijkbare groei.


Het Belgische Van de Velde heeft ondertussen ongeveer 5.000 filialen in verschillende landen wereldwijd, zoals Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.