Omzet Van de Velde stijgt met bijna 6 procent

Omzet Van de Velde stijgt met bijna 6 procent

In 2015 is de omzet van lingerieproducent Van de Velde met 5,7 procent gestegen, vergeleken met een jaar eerder. Ook op vergelijkbare basis was er voor het bedrijf achter merken als Marie Jo en PrimaDonna een fikse omzetstijging.

Daling in VS

De omzet van Van de Velde steeg in 2015 van 198,4 miljoen euro naar 209 miljoen euro. Op vergelijkbare basis was er tevens een omzetstijging van 5,7 procent. De groei zette zich door in alle categorieën van het bedrijf: lingerie, badmode en de zogenaamde 'stayers'.


In de Verenigde Staten was er nochtans minder goed nieuws. Daar daalde de omzet bij Rigby & Peller (voorheen Intimacy) met 9,7 procent en met 9,8 procent op vergelijkbare basis. De daling was voor het grootste stuk te wijten aan de sterke positie van de dollar. De naamsverandering, die in september van vorig jaar plaats vond, moet er echter voor zorgen dat de verkoop terug aantrekt.


In Europa steeg de verkoop in de winkels met 8,1 procent en met 5,8 procent op vergelijkbare basis. Vooral in Duitsland (+7,1 procent) en in Nederland (+5,7 procent) was er een sterke vergelijkbare groei.


Het Belgische Van de Velde heeft ondertussen ongeveer 5.000 filialen in verschillende landen wereldwijd, zoals Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Tags: