Omzet Van de Velde stijgt met bijna 6 procent

Omzet Van de Velde stijgt met bijna 6 procent

In 2015 is de omzet van lingerieproducent Van de Velde met 5,7 procent gestegen, vergeleken met een jaar eerder. Ook op vergelijkbare basis was er voor het bedrijf achter merken als Marie Jo en PrimaDonna een fikse omzetstijging.

Daling in VS

De omzet van Van de Velde steeg in 2015 van 198,4 miljoen euro naar 209 miljoen euro. Op vergelijkbare basis was er tevens een omzetstijging van 5,7 procent. De groei zette zich door in alle categorieën van het bedrijf: lingerie, badmode en de zogenaamde 'stayers'.


In de Verenigde Staten was er nochtans minder goed nieuws. Daar daalde de omzet bij Rigby & Peller (voorheen Intimacy) met 9,7 procent en met 9,8 procent op vergelijkbare basis. De daling was voor het grootste stuk te wijten aan de sterke positie van de dollar. De naamsverandering, die in september van vorig jaar plaats vond, moet er echter voor zorgen dat de verkoop terug aantrekt.


In Europa steeg de verkoop in de winkels met 8,1 procent en met 5,8 procent op vergelijkbare basis. Vooral in Duitsland (+7,1 procent) en in Nederland (+5,7 procent) was er een sterke vergelijkbare groei.


Het Belgische Van de Velde heeft ondertussen ongeveer 5.000 filialen in verschillende landen wereldwijd, zoals Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top