Omzet Van de Velde stijgt met bijna 6 procent

Omzet Van de Velde stijgt met bijna 6 procent

In 2015 is de omzet van lingerieproducent Van de Velde met 5,7 procent gestegen, vergeleken met een jaar eerder. Ook op vergelijkbare basis was er voor het bedrijf achter merken als Marie Jo en PrimaDonna een fikse omzetstijging.

Daling in VS

De omzet van Van de Velde steeg in 2015 van 198,4 miljoen euro naar 209 miljoen euro. Op vergelijkbare basis was er tevens een omzetstijging van 5,7 procent. De groei zette zich door in alle categorieën van het bedrijf: lingerie, badmode en de zogenaamde 'stayers'.


In de Verenigde Staten was er nochtans minder goed nieuws. Daar daalde de omzet bij Rigby & Peller (voorheen Intimacy) met 9,7 procent en met 9,8 procent op vergelijkbare basis. De daling was voor het grootste stuk te wijten aan de sterke positie van de dollar. De naamsverandering, die in september van vorig jaar plaats vond, moet er echter voor zorgen dat de verkoop terug aantrekt.


In Europa steeg de verkoop in de winkels met 8,1 procent en met 5,8 procent op vergelijkbare basis. Vooral in Duitsland (+7,1 procent) en in Nederland (+5,7 procent) was er een sterke vergelijkbare groei.


Het Belgische Van de Velde heeft ondertussen ongeveer 5.000 filialen in verschillende landen wereldwijd, zoals Nederland, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top