Ralph Lauren niet langer CEO modebedrijf | RetailDetail

Ralph Lauren niet langer CEO modebedrijf

Ralph Lauren niet langer CEO modebedrijf

Modeontwerper Ralph Lauren heeft zijn positie als CEO van het gelijknamige modebedrijf opgegeven. Hij blijft wel aan de slag als voorzitter van de raad van bestuur en als creatief directeur.

Veel ervaring

Ralph Lauren zal als CEO opgevolgd worden door Stefan Larsson, die sinds 2012 aan de slag is bij modemerk Old Navy en voordien vijftien jaar in dienst was bij het Zweedse modeconcern H&M. Hij moet een oplossing vinden voor de veranderende markt in de Verenigde Staten: Ralph Lauren haalt heel wat omzet binnen dankzij shoppende toeristen, maar de sterke dollar zorgt er voor dat die momenteel minder uitgeven in winkels in steden zoals New York en San Francisco.

 

Het vertrek van Larsson is slecht nieuws voor Gap, het moederbedrijf van Old Navy. Larsson was immers voor een groot stuk verantwoordelijk voor de ommekeer bij dat merk en Gap wil ook bij zijn andere merken graag vooruitgang boeken door verder te borduren op het werk van Larsson. Dat zal nu dus zonder de man zelf moeten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Schoenen Torfs opent eerste Waalse vestiging in Libramont

26/04/2018

Maandag 30 april opent Schoenen Torfs in Libramont zijn eerste Waalse vestiging. De schoenenketen wil op termijn vijftien winkels openen in Wallonië en lanceert daarom ook meteen haar webshop in Franstalig België.

American Apparel maakt comeback met webshop

26/04/2018

De Amerikaanse modeketen American Apparel heeft deze week zijn internationale webshop opnieuw geopend. Daar kunnen de Nederlandse en Belgische fans van het merk opnieuw terecht, nadat de groep vorig jaar zijn fysieke winkels sloot.

JBC zet in op herbruikbare draagtas

26/04/2018

Moderetailer JBC wil een voorloper zijn inzake duurzaamheid: recent introduceerde de keten een nieuw draagtassenbeleid dat verantwoorde keuzes beloont. Klanten reageren enthousiast.

Gucci groeit bijna 50% dankzij 90’s revival

25/04/2018

De Franse luxegroep Kering heeft er een sterk eerste kwartaal op zitten: de omzet steeg met 36,5%. Vooral Gucci kon profiteren van de jaren negentig-revival bij jongeren: het luxemerk is ‘hot’ bij tieners en zag de omzet liefst 48,7% stijgen.

Vijf jaar na ramp Rana Plaza: “Te weinig overheidsmaatregelen”

24/04/2018

Vijf jaar na de instorting van de kledingfabrieken Rana Plaza in Bangladesh neemt België weinig dwingende maatregelen om producenten tot duurzamere productie te verplichten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van de KULeuven.

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.