Ralph Lauren niet langer CEO modebedrijf

Ralph Lauren niet langer CEO modebedrijf

Modeontwerper Ralph Lauren heeft zijn positie als CEO van het gelijknamige modebedrijf opgegeven. Hij blijft wel aan de slag als voorzitter van de raad van bestuur en als creatief directeur.

Veel ervaring

Ralph Lauren zal als CEO opgevolgd worden door Stefan Larsson, die sinds 2012 aan de slag is bij modemerk Old Navy en voordien vijftien jaar in dienst was bij het Zweedse modeconcern H&M. Hij moet een oplossing vinden voor de veranderende markt in de Verenigde Staten: Ralph Lauren haalt heel wat omzet binnen dankzij shoppende toeristen, maar de sterke dollar zorgt er voor dat die momenteel minder uitgeven in winkels in steden zoals New York en San Francisco.

 

Het vertrek van Larsson is slecht nieuws voor Gap, het moederbedrijf van Old Navy. Larsson was immers voor een groot stuk verantwoordelijk voor de ommekeer bij dat merk en Gap wil ook bij zijn andere merken graag vooruitgang boeken door verder te borduren op het werk van Larsson. Dat zal nu dus zonder de man zelf moeten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top