Nieuw concept voor Schoenen Torfs in Borsbeek | RetailDetail

Schoenen Torfs lanceert nieuw concept in Borsbeek

Schoenen Torfs lanceert nieuw concept in Borsbeek

In Borsbeek nabij Antwerpen is een nieuwe vestiging van Schoenen Torfs geopend. De winkel van 800 m² toont een nieuw concept voor de schoenenketen, dat voortaan te vinden zal zijn bij alle winkels van de keten aan de rand van de stad.

Speelhoek

De schoenketen vestigt haar inmiddels 76ste winkel in het voormalige pand van Lenders Mode, dat na bijna dertig jaar in 2016 de deuren sloot.

 

“Onze webshop is belangrijk, maar we blijven geloven in de meerwaarde van onze fysieke winkels”, aldus Wouter Torfs aan GVA. “Maar dan moeten we de bezoekers meer bieden dan rekken vol schoenen. We mikken hier meer dan ooit op beleving. De koffiebar, waar je tijdschriften en kranten kunt lezen, de vele accessoires die we naast het grote schoenenaanbod voorstellen, zoals handtassen en juwelen, en de ruime kinderspeelhoek maken van een bezoek aan deze winkel een totaalervaring.”

 

Vooral die speelhoek is bijzonder opvallend in de winkel: kinderen krijgen er een klimmuurtje, glijbaan en andere activiteiten voorgeschoteld. Daarvoor werd op voorhand aan kinderen zelf gevraagd wat ze graag in de winkel wilden zien. 

 

Goedkoper

Niet enkel Torfs zelf, maar ook de designers zijn bijzonder tevreden over het nieuwe concept. “Door de vormgeving, materiaalkeuze en op maat gemaakte visuals is het een pure, passende en verrassende winkelomgeving geworden waar de unieke identiteit en waarden van Torfs tot uitdrukking komen”, zeggen ontwerpers Angelique Vlasblom en Femke van Woensel-Janssen op LinkedIn.

 

Ondanks het nieuwe concept is de winkel niet duurder dan andere vestigingen. “Deze inrichting kwam 15 procent goedkoper uit. Dat komt onder meer omdat we voortaan bewust kiezen voor industriële plafonds en een vloer van polybeton. Die ogen ook moderner”, aldus Torfs. Volgend jaar worden de winkels van Torfs in Edegem en Halle in hetzelfde concept gestoken als dat van Borsbeek.

 

Torfs heeft niet het hele pand in Borsbeek voor zijn rekening genomen: in de andere helft wordt binnenkort een vestiging van modewinkel ZEB geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

JBC geeft personeel halve dag verlof op buitenspeeldag

18/04/2018

Vandaag is het Buitenspeeldag, ook bij JBC dat voor de gelegenheid de deuren van zijn winkels een halve dag sluit. De modeketen wil zijn medewerkers daarmee de kans geven om volop te genieten van het zonnetje en het gezinsleven.

JD.com gaat duizend winkels per dag openen

17/04/2018

JD.com heeft plannen om maar liefst duizend supermarkten per dag te openen in China. Met dit indrukwekkende streefdoel zet het tweede grootste e-commercebedrijf van het land zijn ambities om ook de offline markt te veroveren, kracht bij.

Albert Heijn opent supermarkt in Ternat

17/04/2018

Albert Heijn flirt opnieuw met de taalgrens: franchisenemer Peeters-Govers opent dit jaar een AH-vestiging  in Ternat. Het wordt al de derde in de rand rond Brussel voor de Nederlandse supermarktketen.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.