RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven H&MSheinZara
  • Onderwerpen E-commerceExpansie
  • Geografie China
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Shein wil groter worden dan Zara en H&M samen

icon
Mode22 februari, 2023
XanderSt / Shutterstock.com

De Chinese fastfashionspeler Shein wil zijn omzet tegen 2025 verdubbelen tot bijna zestig miljard dollar (55 miljard euro). Daarmee zou de mode-app groter worden dan Zara en H&M bij elkaar opgeteld.

Beursgang op komst

Shein plant een beursgang later dit jaar en heeft er dus alle belang bij om analisten en kandidaat-investeerders hiervoor warm te maken met overtuigende managementpresentaties. Zo’n presentatie kwam ook in handen van de Financial Times, dat zegt dat het Chinese fastfashionbedrijf blijkt te mikken op een verdubbeling van de omzet tegen 2025. Als de onlinespeler inderdaad de geplande omzet van 58,5 miljard dollar zou halen, dan wordt het bedrijf groter dan de omzet van modegiganten Zara en H&M bij elkaar opgeteld.

In 2022 haalde Shein een omzet van 22,7 miljard dollar (21 miljard euro). De winst bedroeg vorig jaar 700 miljoen dollar (650 miljoen euro), een daling vergeleken met de 1,1 miljard winst in 2021. Dat is een gevolg van hogere kosten voor productie en luchttransport. Tegen 2025 zou de winst 7,5 miljard dollar (7 miljard euro) moeten bedragen.

Online marktplaats

Evident wordt die sterke groei niet, waarschuwen analisten: om de hoge doelstelling te behalen, moet Shein het aandeel herhaalaankopen fors doen stijgen en ook een breder en duurder aanbod gaan verkopen. Tot nu toe verkoopt de app vooral aan jonge consumenten die absoluut niet merktrouw zijn. Bovendien komen er steeds meer imitators op de markt.

Eén van de groeipolen wordt de lancering van een online marktplaats, waar Shein ook merken van derden wil verkopen. Daardoor zou het platform gaan concurreren met bekende marktplaatsen als Amazon en Asos.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

De Chinese fastfashionspeler Shein voorziet de omzet tegen 2025 te verdubbelen tot bijna 60 miljard dollar (zo’n 55 miljard euro). Daarmee zou de mode-app groter worden dan Zara en H&M bij elkaar opgeteld.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode8 juni, 2023
    JBC zet millennials aan het roer

    JBC heeft een nieuwe raad van bestuur, die volledig bestaat uit jongeren onder de 35. De tienkoppige 'Millennial Board' moet de modeketen gaan helpen met beleidsbeslissingen.

  • icon
    Mode8 juni, 2023
    Waarom Shein zich dringend moet schoonmaken

    Shein, de Chinese modereus die H&M en Inditex aan het inhalen is, wil naar de Amerikaanse beurs. Maar daarvoor moet het zich eerst zuiveren.

  • icon
    Mode7 juni, 2023
    Zara-moeder haalt helft meer winst

    De Spaanse modereus Inditex is start het jaar sterk gestart: de omzet steeg met 13%, terwijl de nettowinst zelfs met meer dan 50% klom. Nu wil het moederbedrijf van Zara en Pull&Bear focussen op het modeaanbod, duurzaamheid en klantervaring.

Evenementen
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress
Meest gelezen
  • icon

    Food24 mei, 2023

    “Lage prijzen, maar geen lage lonen bij Aldi”

  • icon

    Food10 mei, 2023

    Frans Muller: “Delhaize franchiseren is enige optie”

  • icon

    Food2 juni, 2023

    “Jumbo zet door in België”

  • icon

    Algemeen5 juni, 2023

    Wat is Temu, het nieuwste shoppingvirus uit China?

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN