Het Italiaanse modemerk Moncler heeft in het eerste kwartaal van 2017 een mooie groei behaald. Vooral de retailverkoop van Moncler maakte een sprong voorwaarts, met name in Europa. De groep baat wereldwijd 191 eigen winkels uit.
Groei op alle markten
De totale omzet van Moncler kwam in de eerste drie maanden van het jaar uit op 276,2 miljoen euro, een stijging van 16% ten opzichte van een jaar eerder. Zonder wisselkoerseffecten was er sprake van groei van 15%.
De grootste groei was te vinden in de retailtak van Moncler, die goed was voor een omzet van 203,9 miljoen euro (+18%). Vooral in Europa-zonder-Italië maakte het merk een sterke opmars: daar steeg de retailomzet met 26%, dankzij goede verkopen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Op thuismarkt Italië steeg de omzet met 7%. In Noord- en Zuid-Amerika steeg de omzet met 12%, dankzij de opening van een aantal nieuwe winkels in de Verenigde Staten. Zo is Moncler tegenwoordig te vinden op de prestigieuze Madison Avenue in New York. In Azië tot slot steeg de omzet met 12 procent.
De omzet uit groothandelsactiviteiten steeg dan weer met 8% naar 72,3 miljoen euro.