Suitsupply heeft plannen om zijn online en offline winkels in binnen- en buitenland te vernieuwen en uit te breiden. De mannenmodeketen haalde daarvoor 300 miljoen euro op bij NPM Capital en vier grote banken.
Expansie en vernieuwing
Suitsupply, dat in 1999 werd opgericht als webwinkel en sinds 2000 ook fysieke winkels heeft in thuisland Nederland en daarbuiten, wil verder investeren in zijn online verkoop en het internationale netwerk van winkels uitbreiden. Het Nederlandse modeconcern zocht en vond daarvoor financiële steun bij investeerder NPM Capital en de banken ABN Amro, BNP Paribas, ING en Rabobank.
Samen investeren zij 300 miljoen euro in de mannenmodeketen die inmiddels 91 winkels heeft in 73 steden op drie continenten. Met het nieuwe kapitaal wil Suitsupply zijn internationale expansie verderzetten en de bestaande Nederlandse winkels vernieuwen. Het bedrijf investeert bovendien in nieuwe technologie om zijn offline en online verkoop beter af te stemmen. Een deel van de lening zal gaan naar de herfinanciering van een bestaande schuld en naar dochter Suistudio, een kledinglijn voor vrouwen die dit jaar het levenslicht zag en winkels heeft in Amsterdam, New York en Shanghai.
Suitsupply heeft op dit moment een omzet van 300 miljoen euro en groeit naar eigen zeggen zo’n 25% per jaar.