Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich
Woolrich

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging: klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Extreme Weather

De nieuwe winkel op de Corso Venezia in Milaan heeft een winkeloppervlakte van 700 m², waarop verschillende collecties van het merk zijn uitgestald. Toch valt de winkel vooral op vanwege een aantal aparte ruimtes: zo is er de Extreme Weather Experience Room, waar de temperatuur in de herfst en de winter tussen -20 en 5 graden ligt en er zelfs sneeuw op de grond te vinden is. In de zomer en de lente is het een beetje warmer, maar kan het in de kamer flink waaien en regenen. Bedoeling van de kamer is dat klanten hun nieuwe jas kunnen testen in de condities waarvoor hij gemaakt is.

 

Daarnaast is er ook een hoekje waar klanten hun aankopen kunnen laten personaliseren met borduursels of speciale labels. Klanten kunnen in specifieke delen van de winkel ook een private shoppingservice krijgen en de winkel heeft zelfs een eigen tuin waar klanten exotische planten kunnen kopen.

 

Vijf flagshipstores tegen 2020

“Ons startpunt was het idee om de fysieke winkelervaring te differentiëren van de online ervaring door de best mogelijke offline interactie te bieden maar wel het web geïntegreerd te houden in de winkel,” aldus Andrea Cané, creatief directeur van Woolrich.

 

De eerste flagshipstore is nog maar het begin voor het merk: eind volgend jaar of begin 2019 moet er ook een winkel komen in New York, en tegen 2020 moeten er wereldwijd vijf flagshipstores zijn. Er wordt ook hard gewerkt aan een volledige rebranding, waarbij onder andere het logo in een nieuw jasje wordt gestoken. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top