Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich | RetailDetail

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich
Woolrich

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging: klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

Extreme Weather

De nieuwe winkel op de Corso Venezia in Milaan heeft een winkeloppervlakte van 700 m², waarop verschillende collecties van het merk zijn uitgestald. Toch valt de winkel vooral op vanwege een aantal aparte ruimtes: zo is er de Extreme Weather Experience Room, waar de temperatuur in de herfst en de winter tussen -20 en 5 graden ligt en er zelfs sneeuw op de grond te vinden is. In de zomer en de lente is het een beetje warmer, maar kan het in de kamer flink waaien en regenen. Bedoeling van de kamer is dat klanten hun nieuwe jas kunnen testen in de condities waarvoor hij gemaakt is.

 

Daarnaast is er ook een hoekje waar klanten hun aankopen kunnen laten personaliseren met borduursels of speciale labels. Klanten kunnen in specifieke delen van de winkel ook een private shoppingservice krijgen en de winkel heeft zelfs een eigen tuin waar klanten exotische planten kunnen kopen.

 

Vijf flagshipstores tegen 2020

“Ons startpunt was het idee om de fysieke winkelervaring te differentiëren van de online ervaring door de best mogelijke offline interactie te bieden maar wel het web geïntegreerd te houden in de winkel,” aldus Andrea Cané, creatief directeur van Woolrich.

 

De eerste flagshipstore is nog maar het begin voor het merk: eind volgend jaar of begin 2019 moet er ook een winkel komen in New York, en tegen 2020 moeten er wereldwijd vijf flagshipstores zijn. Er wordt ook hard gewerkt aan een volledige rebranding, waarbij onder andere het logo in een nieuw jasje wordt gestoken. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.