Topman Sports Direct waarschuwt Europese sportretailers

Topman Sports Direct waarschuwt Europese sportretailers

Mike Ashley, de topman van Sports Direct, is op zoek naar partners om de keten in heel Europa te verankeren. Meteen waarschuwt hij de Europese sportwinkels: "Jullie kunnen maar beter met ons samenwerken, anders verpletteren we jullie."

 

Win-winrelatie of "je gaat eraan"

De multimiljonair deed zijn opmerkelijke uitspraak tijdens een analistenmeeting. Daar besprak hij zijn plannen om een "krachtige Europese aanwezigheid" uit te bouwen door "sterke lokale partners te zoeken en met hen samen te werken". Volgens Ashley ligt er voor wie met Sports Direct in zee gaat een heuse win-win in het verschiet.

 

De Sports Direct-topman is van plan klein te beginnen in specifiek geslecteerde markten om zo de interesse bij retailers te peilen: "Het is de bedoeling op enkele plaatsen winkels te openen en na te gaan wie er wil meespelen. Wil je niet meespelen, dan komen we zelf naar je land en zullen we je verpletteren."

 

Nu al in 19 Europese landen

Ashley paste de strategie eerder al toe: vorig jaar overtuigde hij Sports Eybl en Sports Experts AG uit Oostenrijk nog om hun 52 winkels onder de Sports Direct-vlag te laten opereren. De groep is vandaag al actief in 19 Europese landen en is met 80 winkels marktleider in Estland, Letland en Litouwen.

 

De Britse retailer telt inmiddels 44 Belgische winkels, maar in de écht grote West-Europese landen als Frankrijk, Duitsland en Spanje staat Sports Direct nog zo goed als nergens met respectievelijk zes, drie en één vestiging. Nederland is zelfs nog een volledig blinde vlek. Vraag is: hoe lang nog?

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Neem al een kijkje in Arket Brussel

14/09/2017

De nieuwe winkelformule van H&M Group opent op vrijdag 15 september officieel de deuren aan de Brusselse Guldenvlieslaan. De pers kreeg een sneak preview en ontdekte een verrassende mix van mode, interieurartikelen en food. 

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Back to top