RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Fast RetailingUniqlo
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Japan
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Uniqlo-eigenaar gaat voor recordwinst

icon
Mode14 juli, 2022

Fast Retailing, het moederbedrijf van Uniqlo, verwacht dit jaar records te breken met bijna de helft meer winst. De Japanse modeholding had een sterk derde kwartaal en wil nu de Amerikaanse markt veroveren.

Dubbel zoveel winst

Uniqlo-moeder Fast Retailing is tevreden over haar voorbije derde kwartaal: de nettowinst klokte af op 90,9 miljard yen (650 miljoen euro), liefst dubbel zoveel als een jaar eerder. De groep wordt in de vergelijking geholpen door de historische zwakke yen, maar zowel tegen lopende als constante wisselkoersen haalde het bedrijfsresultaat nog een record. Het operationeel resultaat eindigde op 81,8 miljard yen, 36,5% meer dan vorig jaar.

De omzet steeg met 10,3% tot 546,1 miljard yen (3,9 miljard euro), met dank aan robuuste verkoop in thuismarkt Japan en de regio “Azië-Pacific”. Ook in Noord-Amerika en Europa knoopte de modegroep weer aan met groei, zelfs al moest het de activiteiten stopzetten in Rusland omwille van de oorlogssancties.

China blijft een zorgenkindje door de aanhoudende coronabeperkingen. Het land is goed voor bijna een kwart van Uniqlo’s omzet, maar zowel de verkoop als de winst daalden er aanzienlijk vorig kwartaal. Gelukkig trokken de verkopen in juni en juli aan in gebieden waar de beperkingen zijn opgeheven en overtroffen ze er die van vorig jaar, zegt CFO Takeshi Okazaki aan Bloomberg.

Focus op Amerika

Na het sterke kwartaal verhoogt Fast Retailing zijn doelstellingen voor het hele boekjaar, dat in augustus afloopt. Het concern mikt nu op een nettowinst van 250 miljard yen (1,8 miljard euro), ten opzichte van een eerdere prognose van 190 miljard yen. Dat zou 47,2% meer zijn dan vorig boekjaar en het record van 2019 verbreken. De Japanners rekenen nu ook op een jaaromzet van 2,25 biljoen yen (16,2 miljard euro), wat zou neerkomen op een stijging van 5,5%.

Mede door de onzekerheid in China en Rusland richt Uniqlo verder de pijlen op de Noord-Amerikaanse markt. Tot nu toe heeft de modegroep er nog maar 57 winkels, maar dat moeten er binnen de vijf jaar 200 worden.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode14 mei, 2025
    Dior raakt klantgegevens kwijt bij cyberaanval

    Dior is het jongste slachtoffer in een reeks van cyberaanvallen op retailers. Op 7 mei ontdekte het modehuis dat een ongeautoriseerde externe partij toegang had gekregen tot een klantendatabase in China.

  • icon
    Mode13 mei, 2025
    Gent heeft Europese primeur met eerste Skechers “Performance store”

    In “Performance”-winkels verkoopt Skechers naast sneakers een ruimer assortiment sportkledij en accessoires. Gent kreeg de primeur van het nieuwe winkelconcept, dat straks in heel Europa wordt uitgerold.

  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle

    De “Fashion & Lifestyle”-editie van het RetailDetail Congress stelde niet teleur: zes keynotesprekers deelden hun visie op beleving, duurzaamheid en ondernemerschap, met verandering in een woelige modemarkt als rode draad.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Failliet Gerry Weber houdt uitverkoop in vijf winkels
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Cameleon is failliet
  • icon
    Mode22 april, 2025
    [In Beeld] Zo ziet de grootste Nike outletwinkel van Europa eruit
  • icon
    Mode29 april, 2025
    INNO gaat voor nieuwe dynamiek met nieuwe merken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN