Vanaudenhove opnieuwe CEO bij Euro Shoe Group | RetailDetail

Vanaudenhove opnieuw CEO bij Euro Shoe Group

Vanaudenhove opnieuw CEO bij Euro Shoe Group
Shutterstock

Philippe Vanaudenhove, de zoon van een van de oprichters van Euro Shoe Group, is na drie jaar opnieuw CEO bij het schoenenbedrijf. Hij vervangt zijn opvolger Kurt Moons, die opzij wordt geschoven.

“Nieuwe strategie”

Kurt Moons was sinds 2014 CEO bij Euro Shoe Group en moest het bedrijf met zijn ervaring doorheen de veranderende marktomstandigheden sleuren. Zo was hij verantwoordelijk voor de verkoop van Avance en de naamsverandering van Shoe Discount naar Bristol. “Nu dat project is afgerond, is het tijd voor de implementatie van een nieuwe strategie”, aldus Philippe Vanaudenhove volgens Made in Limburg. “Ik neem terug mijn rol als CEO van het bedrijf op, zoals al het geval was van 2006 tot 2014.”

 

Elise Vanaudenhove gaat dan weer aan de slag als COO, terwijl de samenwerking met Kurt Moons en inkoopdirecteur Bert Vanwambeke wordt stopgezet. Huidig COO Stefaan Van Weyenbergh kan aan de slag in een nieuwe functie bij de groep. CFO Bart Rayen is zo bijna de enige die gewoon op post blijft.

 

“Het werk van de voorbije jaren was belangrijk. Vandaag zetten we nog een stap verder”, aldus Vanaudenhove. “Een aantal belangrijke taken die aangevat moeten worden zijn onder meer het verder ‘ontzorgen’ van de geranten, het finetunen van de collecties, het versterken van onze digitale activiteit, en nog veel meer. Samen met de vernieuwde directieploeg kijk ik er enorm naar uit het potentieel van dit prachtige bedrijf verder uit te bouwen.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Van de Velde zakt weg na teleurstellende omzetcijfers

10/07/2018

Het Oost-Vlaamse lingeriebedrijf Van de Velde kampt met een daling van de omzet. Pas eind april volgde een lichte verbetering van de bedrijfsresultaten, maar toch zakte de halfjaaromzet met 3,9% tot 110,8 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.