Vendis Capital koopt Noppies

Vendis Capital koopt Noppies

Het Belgische investeringsfonds Vendis Capital heeft de beugel opengetrokken en het Nederlandse Noppies, specialist in babymode en zwangerschapskleding, gekocht. Daarbij stelt het ook meteen een nieuwe CEO aan.

 

Derde investering dit jaar

De huidige CEO Maarten Millenaar zal zich terugtrekken en wordt vervangen door Anne-Gien Haan. Zij heeft al ervaring bij Unilever, Hema en Noosa en moet Noppies in een volgende groeifase leiden.

 

“De overname van Noppies illustreert onze beleggingsstrategie perfect; het is een toonaangevend merk in een aantrekkelijke nichemarkt, goed gepositioneerd voor verdere groei. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking en zijn uitermate blij Noppies als nieuw lid van de Vendis-familie van consumentenbedrijven te mogen verwelkomen”, aldus Vincent Braams, partner bij Vendis Capital.

 

“Net als voor oprichter Norbert Mutsaerts was Noppies voor mij als een kind. Ik ben dan ook blij dat Vendis Capital het overneemt en een volgende groeifase mogelijk maakt. We hebben aanzienlijk vertrouwen in Vendis Capital, ondersteund door haar ervaring in de consumentensector”, voegt huidig CEO Maarten Millenaar daar aan toe.

 

Noppies is al de twaalfde investering van Vendis Capital sinds de oprichting en het is de derde investering dit jaar. Eerder investeerde het ook al in merken als Petrol Industries en optiekketen Eyes + More.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Neemt Unilever tonicmerk Fever-Tree over?

19/01/2018

Het tonicmerk Fever-Tree heeft een nieuwe bestuurder aangesteld: Kevin Havelock, hoofd van de afdeling frisdranken van Unilever. De benoeming leidt tot speculaties dat Unilever moederbedrijf Fevertree Drinks wil overnemen en stuwt het aandeel de hoogte in.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Back to top