Capri Holdings (de moedermaatschappij van Michael Kors, Versace en Jimmy Choo) verwacht voor het komende jaar opnieuw forse groei, nu de vraag naar luxemode zich in de Verenigde Staten snel herstelt.
Exclusiever imago
Als enige van de drie modelabels moest Michael Kors in het voorbije kwartaal een omzetdaling van 4% slikken. Versace en Jimmy Choo zagen de omzet met respectievelijk 10 en 16% stijgen. Wel is die eerste qua omzet veruit het belangrijkste label van het concern. CEO John Idol wil het merk een meer exclusieve uitstraling geven, door het aanbod te beperken en minder promoties toe te staan. Dat moet van het modehuis een “kleinere, maar meer winstgevende business” maken.
De totale omzet van Capri bleef tijdens het vierde kwartaal nagenoeg vlak en kwam uit op 1,2 miljard dollar (net geen miljard euro). Dat was wel boven de verwachting van analisten, schrijft StreetInsider. Over heel het gebroken boekjaar, dat ten einde liep op 27 maart, zakte de omzet wel met bijna 27% tot 4,1 miljard dollar (3,7 miljard euro).
Voor het lopende jaar verwacht Capri een stevig herstel, nu de vaccinaties in de Verenigde Staten vlot verlopen. Het bedrijf rekent voor 2022 op een totale omzet van om en bij de 5,1 miljard dollar (4,2 miljard euro).