Yoox Net-a-Porter is in het eerste kwartaal van 2017 verder blijven groeien. De omzet steeg met meer dan 15% en ook het aantal bezoekers en bestellingen ging fors de hoogte in ten opzichte van een jaar eerder.
2,2 miljoen bestellingen
In het eerste kwartaal steeg de omzet van de groep met 15,4% naar 515 miljoen euro, op organische basis was er zelfs sprake van een groei van 19,1%. Daarnaast steeg het aantal unieke bezoekers op de website van 178 naar 200 miljoen en steeg het aantal actieve klanten van 2,5 naar 3 miljoen. Die plaatsten samen 2,2 miljoen bestellingen, voor een gemiddeld bedrag van 343 euro. Een jaar eerder waren dat slechts twee miljoen bestellingen en was de gemiddelde waarde van een bestelling 324 euro.
“In het eerste kwartaal zagen we een sterke omzetgroei gecombineerd met een aantal strategische initiatieven die ons weer op de juist weg hebben gebracht voor onze ambitieuze korte en langetermijn doelen,” zegt CEO Federico Marchetti.
Vooral in Europa en Noord-Amerika wist Yoox Net-a-Porter een mooie groei voor te leggen. In Europa (exclusief Italië en het Verenigd Koninkrijk) steeg de omzet met 11,2%, terwijl dat in Noord-Amerika zelfs 21,2% was.