Online retailer Yoox Net-a-Porter is in het derde kwartaal op vergelijkbare basis met 17,7% gegroeid naar 481,8 miljoen euro, waarmee het toch niet helemaal voldeed aan de verwachtingen van analisten. Vooral in de VS en China vertraagde de groei.
Groei op alle markten
Yoox Net-a-Porter verdeelt zijn inkomsten in drie onderdelen: “Multi-brand In-Season” (met webshops als Net-a-Porter en Mr Porter) groeide op vergelijkbare basis met 16,8% naar 235,9 miljoen euro, “Multi-brand Off-Season” (onder andere Yoox) groeide met 17,4% naar 203,6 miljoen euro en de “online flagship stores” (van onder andere Valentino en Chloé) groeide met 4,8% naar 42,3 miljoen euro.
De groep kon op al zijn markten groei optekenen, waarbij de grootste groei in het Verenigd Koninkrijk te vinden was (+20,1% naar 63,8 miljoen euro). In Europa, exclusief het Verenigd Koninkrijk en Italië, steeg de omzet op vergelijkbare basis met 17,5% naar 134,7 miljoen euro.
Ondanks die sterke groei waren de analisten niet tevreden met de resultaten van Yoox Net-a-Porter. Analisten hadden immers net iets meer omzet verwachten en gingen vooral uit van een sterkere groei in Noord-Amerika en Azië. Een jaar eerder was die groei nog respectievelijk 18% en 37%, maar dit jaar moest de online modeverkoper het stellen met respectievelijk +10% en +14%.