RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Kruidvat rolt nieuw winkelconcept uit in België

icon
Schoonheid/verzorging22 april, 2021

Om beter in te spelen op de klantbehoeften rolt Kruidvat een geactualiseerd winkelconcept uit in drie varianten. De retailer ziet in België nog volop mogelijkheden voor het openen van fysieke winkels en zet ook online grote stappen.

 

Moderner en overzichtelijker

De komende jaren bouwt Kruidvat in België – net als in Nederland – alle winkels om naar een nieuw concept, dat moderner en overzichtelijker is. De producten zijn beter vindbaar doordat ze in ‘werelden’ worden geplaatst die voor de klant logisch zijn. Blikvanger is een actiestraat met alle promoties uit de folder. Ook de kassazone gaat op de schop, om de doorstroming te verbeteren: er is maar één rij, zodat klanten nooit het gevoel hebben dat ze de verkeerde wachtrij gekozen hebben. Het aantal winkels met zelfscankassa’s wordt flink uitgebreid.

 

Binnen de nieuwe winkelformule heeft Kruidvat drie varianten ontwikkeld: een standaardvariant, een stedelijke variant die meer aandacht heeft voor beauty, huidverzorging en voeding, en een familievariant die meer ruimte geeft aan grootverpakkingen, huishoud, speelgoed en gezondheid. De winkelketen heeft momenteel 275 winkels in België, eind dit jaar zullen dat er 285 zijn. De ambitie is om te blijven groeien op kwalitatieve locaties. Ook online wil Kruidvat hard groeien: de onlineomzet verdubbelde tijdens de eerste lockdown en evenaart nu al de omzet van enkele tientallen fysieke winkels.

 

“De coronacrisis heeft ons doen besluiten om ons investeringsprogramma nog te versnellen. Ook na corona willen we relevant blijven,” zegt Bert Verhoef, managing director Kruidvat België, in een uitgebreid interview met RetailDetail. Daarin vertelt hij ook meer over het nieuwe winkelconcept, over de expansieplannen en over de lessen die de retailer trekt uit de coronacrisis.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Om beter in te spelen op de klantbehoeften rolt Kruidvat een geactualiseerd winkelconcept uit in drie varianten. De retailer ziet in België nog volop mogelijkheden voor het openen van fysieke winkels en zet ook online grote stappen.   Moderner en overzichtelijker De komende jaren bouwt Kruidvat in België – net als in Nederland – alle winkels om naar een nieuw concept, dat moderner en overzichtelijker is. De producten zijn beter vindbaar doordat ze in ‘werelden’ worden geplaatst die voor de klant logisch zijn. Blikvanger is een actiestraat met alle promoties uit de folder. Ook de kassazone gaat op de schop,...

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging1 juni, 2023
    Kazidomi wil dankzij abonnementsformule Belgische babymarkt domineren

    Kazidomi wil Belgisch marktleider worden in milieuvriendelijke babyproducten. Om dat te bereiken, lanceert de webshop nu een luierabonnement – naar eigen zeggen als eerste in het land.

  • icon
    Schoonheid/verzorging31 mei, 2023
    Drogisterijketen Douglas groeit met dubbele cijfers

    De Duitse drogisterijketen Douglas wist afgelopen kwartaal de omzet met bijna een vijfde te verhogen. Ook de winst steeg sterk. De keten, die grote Europese groeiambities koestert, mikt nu ook op België.

  • icon
    Schoonheid/verzorging16 mei, 2023
    Specsavers Nederland krijgt nieuwe directeur

    Wouter van der Hoeven volgt Remko Berkel op als Country Director van Specsavers Nederland. Berkel verlaat de branche voor een nieuwe functie.

Evenementen
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food24 mei, 2023

    “Lage prijzen, maar geen lage lonen bij Aldi”

  • icon

    Food10 mei, 2023

    Frans Muller: “Delhaize franchiseren is enige optie”

  • icon

    Food17 mei, 2023

    Academici en kunstenaars roepen op tot boycot Delhaize

  • icon

    Food23 mei, 2023

    “Geen millimeter vooruitgang” bij Delhaize, of bocht in de maak?

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN