RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

L’Oréal hervindt pre-pandemisch groeiritme

icon
Schoonheid/verzorging30 juli, 2021

Cosmeticareus L’Oréal wist zijn marktaandeel in de eerste helft van 2021 in alle divisies en alle regio’s uit te breiden. Het bedrijf ziet de toekomst dan ook met veel vertrouwen tegemoet.

 

Recordkwartaal

L’Oréal boekte in de eerste zes maanden van het jaar een omzet van 15,2 miljard euro, een stijging met 16,2%. Wisselkoerseffecten hadden een negatieve impact, want bij constante valuta spurtte de omzet zelfs 21,8% hoger. Vooral het tweede kwartaal was uitmuntend, met een groei (like-for like) van 33,5% ten opzichte van vorig jaar. Dat is bovendien 8,4% hoger dan in 2019.

 

L’Oréal won marktaandeel in alle segmenten en alle geografische zones. “Deze opmerkelijke prestatie weerspiegelt de relevantie en het gezonde evenwicht van ons veelzijdig model in termen van geografische voetafdruk, merken en categorieën”, verklaarde CEO Nicolas Hieronimus in een persbericht.

 

Drie trends

De sterkste groei kwam van de professionele producten (+32,6%), geholpen door een markt die zich geleidelijk herstelt van de gezondheidscrisis. L’Oréal profiteerde naar eigen zeggen van drie onderliggende trends binnen de sector: de digitalisering van de salons, de opkomst van freelance stylisten en de explosieve groei van de e-commerce. Haarverzorging blijft groeicategorie nummer één, met als belangrijkste merk Kérastase.

 

De divisie consumentenproducten sloot het eerste halfjaar af met een gerapporteerde groei van 1,9%, vooral dankzij een sterk tweede kwartaal. Ook in dit segment deed L’Oréal evenwel beter dan de markt. De e-commerce is intussen verantwoordelijk voor meer dan een vijfde van de divisieomzet.

 

Ook winst neemt toe

De bedrijfswinst steeg met meer dan een kwart tot 2,99 miljard euro, de nettowinst kwam uit op 2,36 miljard euro.

 

Topman Hieronimus is erg optimistisch over de rest van het jaar. “We hebben meer dan ooit vertrouwen in ons vermogen om beter te presteren dan de markt en een jaar van groei te bereiken in zowel omzet als resultaat.”

 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Cosmeticareus L’Oréal wist zijn marktaandeel in de eerste helft van 2021 in alle divisies en alle regio’s uit te breiden. Het bedrijf ziet de toekomst dan ook met veel vertrouwen tegemoet.   Recordkwartaal L’Oréal boekte in de eerste zes maanden van het jaar een omzet van 15,2 miljard euro, een stijging met 16,2%. Wisselkoerseffecten hadden een negatieve impact, want bij constante valuta spurtte de omzet zelfs 21,8% hoger. Vooral het tweede kwartaal was uitmuntend, met een groei (like-for like) van 33,5% ten opzichte van vorig jaar. Dat is bovendien 8,4% hoger dan in 2019.   L’Oréal won marktaandeel in alle segmenten en...

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging1 juni, 2023
    Kazidomi wil dankzij abonnementsformule Belgische babymarkt domineren

    Kazidomi wil Belgisch marktleider worden in milieuvriendelijke babyproducten. Om dat te bereiken, lanceert de webshop nu een luierabonnement – naar eigen zeggen als eerste in het land.

  • icon
    Schoonheid/verzorging31 mei, 2023
    Drogisterijketen Douglas groeit met dubbele cijfers

    De Duitse drogisterijketen Douglas wist afgelopen kwartaal de omzet met bijna een vijfde te verhogen. Ook de winst steeg sterk. De keten, die grote Europese groeiambities koestert, mikt nu ook op België.

  • icon
    Schoonheid/verzorging16 mei, 2023
    Specsavers Nederland krijgt nieuwe directeur

    Wouter van der Hoeven volgt Remko Berkel op als Country Director van Specsavers Nederland. Berkel verlaat de branche voor een nieuwe functie.

Evenementen
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food24 mei, 2023

    “Lage prijzen, maar geen lage lonen bij Aldi”

  • icon

    Food10 mei, 2023

    Frans Muller: “Delhaize franchiseren is enige optie”

  • icon

    Food17 mei, 2023

    Academici en kunstenaars roepen op tot boycot Delhaize

  • icon

    Food23 mei, 2023

    “Geen millimeter vooruitgang” bij Delhaize, of bocht in de maak?

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN