RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Procter & Gamble
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Procter & Gamble: “Consument bereid meer te betalen dan gedacht”

icon
Schoonheid/verzorging22 april, 2022
Shutterstock.com

Consumenten aanvaarden hogere prijsstijgingen dan FMCG-reus Procter & Gamble vooraf had ingeschat. De producent van Gillette en Oral-B zag de omzet begin dit jaar met 7% groeien.

Hogere prijzen compenseren

“We hebben de prijzen het hele jaar door aangepast en tot nu toe zien we dat de prijselasticiteit – de reactie van de consument op de verhoging die we doorvoeren – zo’n 20% tot 30% gunstiger is dan we op basis van historische gegevens hadden aangenomen”, zei CFO Andre Schulten volgens CNBC. De prijsverhogingen slagen erin de hogere kosten te compenseren.

In het vorige kwartaal steeg de netto-omzet met 7% tot 19,38 miljard dollar (bijna 18 miljard euro), beter dan de 18,73 miljard dollar die analisten verwachtten. Op autonome groei bedroeg 10%, hoewel het volume slechts met 3% toenam. Het grootste deel van de groei is dus te danken aan de verhoogde prijzen, zoals ook andere FMCG-bedrijven al toegaven.

Grondstofkosten stijgen explosief

De hogere grondstof- en vrachtkosten zetten wel druk op de marges, ook al hielpen hogere prijzen en productiviteitsbesparingen dat op te vangen. De brutomarge daalde met 4 procentpunten, terwijl de operationele marge uiteindelijk maar met 0,1 procentpunt zakte. P&G verwacht dat de inflatie in het volgende kwartaal nog zal toenemen en de kosten voorlopig blijven stijgen.

Voor het gebroken boekjaar, dat tot eind juni loopt, gaat Procter & Gamble nu uit van een omzetgroei van 4% à 5%, tegenover 3% tot 4% eerder. De marge zal vermoedelijk rond de 3% eindigen, omwille van liefst 2,5 miljard dollar aan hogere grondstofkosten, 400 miljoen dollar extra vrachtkosten en nog eens 300 miljoen dollar aan negatieve wisselkoerseffecten.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Consumenten aanvaarden hogere prijsstijgingen dan FMCG-reus Procter & Gamble vooraf had ingeschat. De producent van Gilette en Oral-B zag de omzet begin dit jaar met 7% groeien.

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging22 maart, 2023
    Drogisterijketen Douglas komt naar België

    Drogisterijformule Douglas moet fors groeien van nieuwe CEO Sander van der Laan (ex-Action en Albert Heijn). Hij wil de keten nu ook naar België en andere landen brengen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging15 maart, 2023
    Colruyt activeert ecosysteem met Newpharma relaxatie-app

    Newpharma lanceert een app om consumenten te helpen ontspannen met yoga- en ademhalingsoefeningen. Colruyt Group zet op die manier zijn ecosysteem aan het werk.

  • icon
    Schoonheid/verzorging13 maart, 2023
    [In Beeld] Specsavers opent tweede Belgische winkel in Wijnegem

    Specsavers heeft de deuren geopend in het shoppingcenter van Wijnegem. Het is de tweede Belgische winkel van de brillenketen, al beschouwt de retailer dat zelf niet helemaal zo.

Evenementen
  • 23
    mrt

    Omnichannel & E-Commerce Congress
  • 20
    apr

    RetailDetail Congress
  • 11
    mei

    Fashion & Beauty Congress
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food6 maart, 2023

    Onheilspellende bijzondere ondernemingsraad bij Delhaize

  • icon

    Food15 maart, 2023

    200 kandidaat-overnemers voor Delhaize-filialen

  • icon

    Elektro23 februari, 2023

    Ook Coolblue komt tot stilstand

  • icon

    Algemeen28 februari, 2023

    Action-rivaal TEDi komt naar België

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN