RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Procter & Gamble verhoogt prijzen na nieuwe groei

icon
Schoonheid/verzorging21 april, 2021

FMCG-producenten kunnen de vraag amper bijhouden. Na een nieuw kwartaal van beter dan verwachte groei verhoogt Procter & Gamble (P&G) nu de prijzen.

 

Omzet blijft stijgen

De coronapandemie doet mensen nog steeds meer thuis consumeren, en dat hebben de FMCG-producenten geweten. Al vier kwartalen op rij overtreft Procter & Gamble de analistenverwachtingen, en dat was ook in het voorbije eerste kwartaal niet anders. De producent van Gilette en Dash zag de omzet met 5% stijgen naar 18,1 miljard dollar (15,07 miljard euro), ondanks stabiele volumes.

De nettowinst steeg daardoor naar 3,3 miljard dollar (2,75 miljard euro), 12% meer dan de bijna 3 miljard dollar een jaar eerder. Per aandeel klokte de gecorrigeerde winst af op 1,26 dollar, een toename van 13% ten opzichte van het eerste kwartaal van 2020. Analisten gingen gemiddeld uit van het lagere 1,19 dollar per aandeel.

 

Prijzen mee de lucht in

Ondanks die hogere winstmarge kondigt P&G aan zijn consumentenprijzen te verhogen. Door de sterke vraag blijft de druk op de toeleveringsketen hoog, terwijl de onzekerheid aan aanbodzijde – denk aan de aanhoudende pandemie en het geblokkeerde Suez-vrachtschip – voor hogere grondstofprijzen zorgt. 

Vanaf september gaan de prijzen van babyverzorgings-, damesverzorgings- en incontinentieproducten voor volwassenen de lucht in. Hoeveel dat is, zal variëren per merk, maar het zou steeds tussen de 5 en 10% liggen. Eerder kondigden ook Coca-Cola, brouwerijgroepen en Kimberley-Clark al prijsverhogingen aan om hun marges te beschermen, weet NBC News.

Voor het lopende boekjaar gaat P&G uit van een omzetgroei tussen de 5 en 6%. Ook op autonome basis zou dezelfde groei worden behaald. De winst per aandeel hoort met 8 tot 10% toe te nemen, voorspelt het bedrijf. De groep wil dit jaar ook voor zo’n 11 miljard dollar eigen aandelen inkopen, een miljard meer dan eerder gepland.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

FMCG-producenten kunnen de vraag amper bijhouden. Na een nieuw kwartaal van beter dan verwachte groei verhoogt Procter & Gamble (P&G) nu de prijzen.   Omzet blijft stijgen De coronapandemie doet mensen nog steeds meer thuis consumeren, en dat hebben de FMCG-producenten geweten. Al vier kwartalen op rij overtreft Procter & Gamble de analistenverwachtingen, en dat was ook in het voorbije eerste kwartaal niet anders. De producent van Gilette en Dash zag de omzet met 5% stijgen naar 18,1 miljard dollar (15,07 miljard euro), ondanks stabiele volumes. De nettowinst steeg daardoor naar 3,3 miljard dollar (2,75 miljard euro), 12% meer dan...

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging16 mei, 2023
    Specsavers Nederland krijgt nieuwe directeur

    Wouter van der Hoeven volgt Remko Berkel op als Country Director van Specsavers Nederland. Berkel verlaat de branche voor een nieuwe functie.

  • icon
    Schoonheid/verzorging8 mei, 2023
    Topman Gall & Gall neemt Etos onder vleugels

    Pieter Saman, de huidige CEO van Gall & Gall, wordt ook topman van zusterketen Etos. Huidig Etos-CEO Sebastiaan de Jong verlaat Ahold Delhaize.

  • icon
    Schoonheid/verzorging8 mei, 2023
    Rituals groeit met meer dan een kwart

    Rituals groeide vorig jaar sterk op alle fronten: de keten van verzorgingsproducten heeft de kaap van duizend winkels gerond en heeft daar ook 28% extra omzet aan te danken.

Evenementen
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food24 mei, 2023

    “Lage prijzen, maar geen lage lonen bij Aldi”

  • icon

    Food10 mei, 2023

    Frans Muller: “Delhaize franchiseren is enige optie”

  • icon

    Food17 mei, 2023

    Academici en kunstenaars roepen op tot boycot Delhaize

  • icon

    Food23 mei, 2023

    “Geen millimeter vooruitgang” bij Delhaize, of bocht in de maak?

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN