RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Rituals rondt kaap van miljard euro omzet

icon
Schoonheid/verzorging28 januari, 2022

Het Nederlandse cosmeticamerk Rituals verkocht vorig jaar bijna een kwart meer, goed voor een omzet van 1,1 miljard euro. Over een vijftal jaar is het plafond in Europa bereikt, dus richt het cosmeticamerk nu de pijlen op Azië.

 

Naar een verdubbeling

Ondanks de coronapandemie zag Rituals de omzet vorig jaar met 24% stijgen van 889 miljoen naar 1,1 miljard euro. Die mijlpaal doet oprichter Raymond Cloosterman vooruitkijken: het Nederlandse cosmeticamerk kijkt richting Azië voor verdere groei. “We denken dat we de komende vijf tot tien jaar kunnen verdubbelen, misschien zelfs verdrievoudigen”, luidt het. 

 

Over vijf tot zeven jaar is de rek er in Europa uit voor de keten, die nu bijna duizend winkels heeft, dus focust Rituals zich de komende tien jaar op Azië, zegt Cloosterman aan het Financieel Dagblad. In Hongkong heeft de retailer al vijf winkels, met dit jaar nog zes op de planning. Dit jaar moet ook een eerste winkel openen in Singapore of Maleisië. Naar China trekt het merk via Tmall Global.

 

Cloosterman kijkt ook naar andere diensten en concepten, met het Amsterdamse House of Rituals als testlab: de keten test er onder andere luxueus beddengoed, laat klanten zelf parfum en geurstokken maken en probeert technologische snufjes uit. Zo kunnen klanten er een hersenmassage met een halfuur lang rustgevende muziek krijgen. Cloosterman zet ook in op een eigen app met onder meer yoga-oefeningen. Daar kunnen later nog biometrische armbandjes bijkomen.

 

Groene geloften

Tegelijk zet Rituals in op duurzaamheid. Het merk had al een duurzaam imago, maar dat wil Cloosterman nu objectief bevestigd zien dankzij een B Corp-certificaat. Om dat keurmerk te krijgen, belooft het cosmeticalabel tegen 2025 20% minder CO₂ uit te stoten voor zijn producten en 10% minder voor het transport. In 2023 moeten de producten voor 90% uit natuurlijke bestanddelen bestaan en worden een deel van de producten navulbaar.

 

Om de drie jaar worden de doelstellingen door het Amerikaanse B-Corp gecheckt. Het Nederlandse bedrijf haalt op dit moment 90 van de 200 punten. Toch vindt Cloosterman niet dat alle verantwoordelijkheid op de schouders van bedrijven rust. Zo werd Rituals recent nog bekritiseerd omdat het stereotiep oriëntaliserende marketing zou gebruiken en zou samenwerken met antivax-influencers. “Al die dilemma’s kunnen niet op het bordje van bedrijven terechtkomen”, klinkt het: “De wereld wordt wel heel ingewikkeld zo.”

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Het Nederlandse cosmeticamerk Rituals verkocht vorig jaar bijna een kwart meer, goed voor een omzet van 1,1 miljard euro. Over een vijftal jaar is het plafond in Europa bereikt, dus richt het cosmeticamerk nu de pijlen op Azië.   Naar een verdubbeling Ondanks de coronapandemie zag Rituals de omzet vorig jaar met 24% stijgen van 889 miljoen naar 1,1 miljard euro. Die mijlpaal doet oprichter Raymond Cloosterman vooruitkijken: het Nederlandse cosmeticamerk kijkt richting Azië voor verdere groei. “We denken dat we de komende vijf tot tien jaar kunnen verdubbelen, misschien zelfs verdrievoudigen”, luidt het.    Over vijf tot zeven jaar is de rek...

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • icon
    Schoonheid/verzorging24 maart, 2023
    Directiewissel bij Holland & Barrett

    Directeur Marc Estourgie heeft zijn vertrek aangekondigd bij Holland & Barrett Benelux. Hij zal worden opgevolgd door huidig commercieel directeur Lies Goezinne.

  • icon
    Schoonheid/verzorging22 maart, 2023
    Drogisterijketen Douglas komt naar België

    Drogisterijformule Douglas moet fors groeien van nieuwe CEO Sander van der Laan (ex-Action en Albert Heijn). Hij wil de keten nu ook naar België en andere landen brengen.

  • icon
    Schoonheid/verzorging15 maart, 2023
    Colruyt activeert ecosysteem met Newpharma relaxatie-app

    Newpharma lanceert een app om consumenten te helpen ontspannen met yoga- en ademhalingsoefeningen. Colruyt Group zet op die manier zijn ecosysteem aan het werk.

Evenementen
  • 20
    apr

    RetailDetail Congress
  • 11
    mei

    Fashion & Beauty Congress
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food6 maart, 2023

    Onheilspellende bijzondere ondernemingsraad bij Delhaize

  • icon

    Food15 maart, 2023

    200 kandidaat-overnemers voor Delhaize-filialen

  • icon

    Food29 maart, 2023

    Sociale onrust breidt uit naar Aldi

  • icon

    Algemeen7 maart, 2023

    [In Beeld] Dit kunnen we verwachten van TEDi in België

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN