BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Jorg Snoeck
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Unilever ziet af van overname consumententak GSK

iconSchoonheid/verzorging20 januari, 2022

Unilever heeft gisteren laten weten dat het zijn (afgewezen) bod van omgerekend zestig miljard euro op de consumentendivisie van GlaxoSmithKline (GSK) niet zal verhogen.

 

Beursgang in de zomer?

De farmareus verwierp al drie keer een bod van Unilever op zijn consumentenafdeling, die merken als Sensodyne, Aquafresh en Panadol omvat. Telkens noemde het bedrijf de biedingen een “fundamentele onderwaardering” van de eenheid en zijn toekomstperspectieven.

 

GSK zei dat het zal vasthouden aan zijn plan om de activiteiten medio 2022 afzonderlijk naar de beurs te brengen. Het bedrijf verwacht dat de divisie dit jaar met 4 tot 6% zal groeien. Vorig jaar was de consumententak goed voor een omzet van 11,5 miljard euro, meldt Reuters.

 

In een verklaring stelde Unilever dat zijn standpunt omtrent de fundamentele waarde van de bedrijfstak niet gewijzigd was. “Dienovereenkomstig zullen we ons bod niet verhogen”, klonk het bij de Britse FMCG-reus.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Unilever heeft gisteren laten weten dat het zijn (afgewezen) bod van omgerekend zestig miljard euro op de consumentendivisie van GlaxoSmithKline (GSK) niet zal verhogen.   Beursgang in de zomer? De farmareus verwierp al drie keer een bod van Unilever op zijn consumentenafdeling, die merken als Sensodyne, Aquafresh en Panadol omvat. Telkens noemde het bedrijf de biedingen een “fundamentele onderwaardering” van de eenheid en zijn toekomstperspectieven.   GSK zei dat het zal vasthouden aan zijn plan om de activiteiten medio 2022 afzonderlijk naar de beurs te brengen. Het bedrijf verwacht dat de divisie dit jaar met 4 tot 6% zal groeien. Vorig jaar...

Meer Schoonheid/verzorging
Bekijk meer
  • iconSchoonheid/verzorging5 mei, 2022
    Recordwinst voor Rituals

    Geurkaarsen en handcrèmes zijn big business: Rituals boekte vorig jaar niet alleen een recordomzet, maar ook ongeziene winstcijfers. Dit jaar zal de retailer de grens van de duizend winkels overschrijden. 102 landen Dat Rituals in 2021 de magische kaap van één miljard euro overschreden had, was al bekend. De omzet ging...

  • iconSchoonheid/verzorging5 mei, 2022
    Henkel zet 2000 medewerkers bij de vuile was

    Wasmiddelenproducent Henkel schrapt 2.000 banen door de afdelingen schoonmaakproducten en beauty samen te smelten.

  • iconSchoonheid/verzorging4 mei, 2022
    Estée Lauder ziet het minder rooskleurig zonder China

    Estée Lauder tempert de verwachtingen, nu in China het leven weer aan banden wordt gelegd en de Russische markt wegvalt

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be