RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven DOBITStandaard Boekhandel
  • Onderwerpen PublireportageWinkelconcept
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Digital signage versterkt nieuwe merkidentiteit van Standaard Boekhandel

icon
Vrije tijd9 september, 2024

(Publireportage) Standaard Boekhandel pakt uit met een nieuwe look waarbij zowel het logo als de huisstijl een opfrisbeurt kreeg. Maar ook de fysieke winkels krijgen een metamorfose. Neem alvast een kijkje in de vernieuwde winkel in Kortrijk, waarbij digital signage integraal deel uitmaakt van het nieuwe concept en de merkidentiteit versterkt.

Opfrisbeurt voor logo, winkels en huisstijl

De flagshipstore in Gent is met maar liefst 900m2 meteen het grootste filiaal in Vlaanderen en ook de nieuwe winkel in Kortrijk ligt helemaal in lijn met de gloednieuwe merkidentiteit van Standaard Boekhandel. De materiaal- en kleurkeuze roept een huiselijke sfeer op, waarbij alle aandacht naar het boek gaat.

“Een aantal winkels steken we volledig in een nieuw jasje, zoals de winkel in Gent en Kortrijk”, aldus Guido De Smet, Sales Director van Standaard Boekhandel. “Daarnaast voorzien we ook een lichte remodeling van een 40-tal winkels. Dat betekent dat onder andere de etalage, de categorie aanduiding en de merkidentiteit worden gemoderniseerd en we digitale schermen integreren in deze winkels”.

Schermen in etalage en aan kassa

Na een grondige selectieprocedure ging conceptbureau Retail&Offices samen met Puur Architecten aan de slag om het nieuwe winkelconcept vorm te geven. “Terwijl zij instonden voor het design van de nieuwe winkels, keken wij hoe digitale communicatie het concept nog meer tot leven kon brengen”, zo vertelt Nele Bruers, CEO van DOBIT.

“We trokken met het team van Standaard Boekhandel door Antwerpen om verschillende digital signage opstellingen te bekijken en lessons learned te bespreken”. Met de schermen in de etalage en aan de kassa communiceert Standaard Boekhandel voortaan dynamisch én kan de retailer het boek nóg meer in de kijker zetten, acties communiceren en de merkidentiteit versterken

Dynamische animatie

Het logo van Standaard Boekhandel met de iconische uil was al 40 jaar lang een vaste waarde. Met de rebranding kreeg de uil een frisse look, waarbij het boek centraal staat en de levendige kleuren het logo een eigentijdse toets geven.

“Onze motion designers gingen met het nieuwe logo aan de slag en maakten een leuke logo animatie voor meer dynamiek in de berichtgeving op de digitale schermen”, aldus Nele Bruers. “De campagnes van Standaard Boekhandel worden doorgetrokken op de digitale schermen, waarbij ons creatief team het campagnebeeld omzet in een dynamische animatie.”

Meer informatie?

Benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw winkel? We helpen je graag verder.
Contacteer ons via info@dobit.com neem een kijkje op onze website solutions.dobit.com

Meer Vrije tijd
Bekijk meer
  • icon
    Vrije tijd22 mei, 2025
    Gaat Lidl met sportmerk Crivit de strijd aan met Decathlon?

    Lidl wil van zijn huismerk voor sportartikelen Crivit “het sterkste bewegingsmerk van Europa” maken. De discounter geeft merk dan ook een eigen identiteit en zet het in de schijnwerpers met een grootschalige campagne.

  • icon
    Vrije tijd19 mei, 2025
    Bax Music opent winkels en webshop weer

    Vanmiddag zijn de deuren van drie Bax Music-winkels weer opengegaan. De webshop heropent woensdag, de winkel in Antwerpen volgt wellicht in de loop van juni.

  • icon
    Vrije tijd15 mei, 2025
    A.S.Adventure ontwikkelt nieuw stadswinkelconcept

    A.S.Adventure werkt aan een nieuw winkelconcept, dat afgestemd is op de noden van de stadsbezoeker. De eerste city store van de retailer zal dit najaar de deuren openen in de Steenstraat in Brugge.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Failliet Gerry Weber houdt uitverkoop in vijf winkels
  • icon
    Doe-Het-Zelf/Tuin19 mei, 2025
    Bloemenhal na een jaar opnieuw failliet
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Cameleon is failliet
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Inno gaat voor nieuwe dynamiek met nieuwe merken
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN