BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags bedrijfsresultaten
  • Companies Beter Bed
  • Geografie BelgiëNederland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beter Bed klimt 10% boven pre-coronaniveau

iconWonen22 april, 2022
Shutterstock.com

Beter Bed zit alweer flink boven het niveau van voor de coronapandemie, met dank aan e-commerce, groothandel en vernieuwde winkels. De omzet steeg vorig kwartaal met ruim 38%.

De prijsstijgingen verzacht

CEO John Kruijssen slaapt als een roos: “We hebben een sterke start gehad in 2022”, blikt de topman tevreden terug. Ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar eerder is de omzet met 38,6% gestegen naar 60,5 miljoen euro. De matrassenverkoper kreeg ruim 40% meer orders binnen en de omzet kwam ook al 10% hoger uit dan voor de coronapandemie.

Alle bedrijfsonderdelen deden het goed, maar e-commerce in het bijzonder. Ondertussen haalt Beter Bed al 21% van zijn omzet online, met dank aan recente verdere investeringen. “We zijn erin geslaagd de onevenwichtigheden in de toeleveringsketen en de prijsstijgingen te verzachten en hebben gezorgd voor een consistente prijs-kwaliteitverhouding, die door onze klanten zeer op prijs wordt gesteld”, stelt Kruijssen.

In de Benelux steeg de omzet met 38,5% en groeide de vergelijkbare orderontvangst met 43,7%, hoewel de Nederlandse winkels nog twee weken gesloten waren begin januari. Beter Bed zette mede daarom verder in op online, met nieuwe betaalmogelijkheden, snellere levering en ook specifieke training voor het winkelpersoneel.

Matrasabonnementen en slaapidentiteiten

Na testen in de flagshipstore in Groningen is nu ook de uitrol gestart van ‘Beter Slapen ID’, dat gepersonaliseerd matrasadvies geeft aan klanten. De tool is nu landelijk beschikbaar, in de rest van het jaar zullen nog meer winkels volgen.

Ook relatief nieuw zijn de groothandelsactiviteiten DBC en de leasingformule Leazzzy. Samen zijn beide met 40,6% gegroeid tot 4,1 miljoen euro ten opzichte van het eerste kwartaal vorig jaar, waarbij de groothandelsomzet met 75% steeg. Hoe veel mensen vandaag een matras huren via Leazzzy maakt het bedrijf niet bekend, alleen dat er elke maand abonnees bijkomen. Naast het leasen van boxsprings kunnen klanten nu ook een matrasabonnement aanvragen en in het tweede kwartaal volgen meer diensten.

Ondanks de stijgende grondstofprijzen, gelooft Beter Bed dat het dit jaar een stabiele brutomarge zal vasthouden. De beddenspecialist verhoogt tegelijk de investeringen om de ‘look & feel’ van bestaande winkels te updaten, Beter Slapen ID uit te rollen en de digitale capaciteiten verder uit te bouwen.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
  • bedrijfsresultaten

Beter Bed zit alweer flink boven het niveau van voor de coronapandemie, met dank aan e-commerce, groothandel en vernieuwde winkels. De omzet steeg vorig kwartaal met ruim 38%.

Meer Wonen
Bekijk meer
  • iconWonen13 mei, 2022
    Ikea bouwt magazijnen om voor e-commerce

    Ikea wil verder inzetten op e-commerce door de onlinefulfilment vanuit de winkels te organiseren. De magazijnen van de woonwarenhuizen worden omgebouwd tot e-commercecentra, ook in België.

  • iconWonen9 mei, 2022
    IKEA investeert drie miljard om winkels toekomstbestendig te maken

    IKEA wil klanten in zijn fysieke woonwarenhuizen nog meer inspireren. Tegelijk worden de winkels gereorganiseerd met het oog op e-commerce en thuisbezorgen. Dat mag wat kosten, zegt uitbater Ingka Group. Snelle leveren, lagere kosten Ondanks de sterke groei van e-commerce blijven fysieke winkels een essentieel onderdeel van het zakenmodel van...

  • iconWonen9 mei, 2022
    Meubelmerk Made breidt marktplaats uit met overname

    Onlinemeubelmerk Made neemt het Britse platform Trouva over om zich verder te ontwikkelen tot woon- en lifestyleplatform.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be