BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beter Bed toonde zich van beste kant in 2021

iconWonen11 maart, 2022

Beter Bed staat er goed voor na een succesvol 2021: de nieuwe strategie van de matrassenverkoper slaat aan, dus neemt de retailer vanaf nu alle winkels onder handen en zet het verder in op e-commerce.

 

Op koers met nieuwe strategie

Beter Bed heeft zich in het tweede pandemiejaar van zijn beste kant getoond, vindt CEO John Kruijssen. Ondanks een lockdown op de Nederlandse thuismarkt steeg de omzet vorig jaar met 5,3% op vergelijkbare basis naar 214,2 miljoen euro. Online groeide zelfs met 56%: e-commerce maakt nu al bijna een kwart (23,4%) van de verkoop uit.

 

De nettowinst klom van 7,9 miljoen naar 13,9 miljoen euro. Dat geld gaat de beddenverkoper nu gebruiken om nog meer te investeren. Tegen 2025 moet online minstens 25% van de totale omzet uitmaken, volgens de nieuwe strategie die het bedrijf in mei vorig jaar lanceerde. Beter Bed heeft daarom een volledig digitaal team aan het werk gezet, maar zet tegelijk in op een nieuwe look & feel voor alle fysieke winkels en wil het nieuwe leaseconcept Leazzzy verder uitbouwen.

 

Jaar van belangrijke ontwikkelingen

“Het ontsluiten van ons digitale potentieel is de drijfveer geweest achter een aantal belangrijke ontwikkelingen”, meent de CEO. In 2021 testte Beter Bed een nieuw Experience-winkelconcept in Groningen, dat volgens Kruijssen zeer positief wordt onthaald – zowel qua bezoekersaantallen en gemiddelde conversie als transactiewaarde. Bijgevolg krijgt in de toekomst het hele winkelnetwerk een make-over. Ook Leazzzy werd vorig jaar gelanceerd en heeft positieve vooruitzichten: dit jaar komen er niet alleen extra producten maar ook diensten bij, met als motto Sleep-as-a-Service.

 

Voor dit jaar voorziet de matrassengroep voorraadbuffers en strikt kostenbeheer, want het zal nog enige tijd duren voor de huidige verstoringen in de toeleveringsketen zich normaliseren. Niet alleen voelt het bedrijf nog de gevolgen van de coronapandemie (personeelstekorten en hoge grondstofprijzen), ook de situatie in Oekraïne houdt Beter Bed nauw in de gaten.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Beter Bed staat er goed voor na een succesvol 2021: de nieuwe strategie van de matrassenverkoper slaat aan, dus neemt de retailer vanaf nu alle winkels onder handen en zet het verder in op e-commerce.   Op koers met nieuwe strategie Beter Bed heeft zich in het tweede pandemiejaar van zijn beste kant getoond, vindt CEO John Kruijssen. Ondanks een lockdown op de Nederlandse thuismarkt steeg de omzet vorig jaar met 5,3% op vergelijkbare basis naar 214,2 miljoen euro. Online groeide zelfs met 56%: e-commerce maakt nu al bijna een kwart (23,4%) van de verkoop uit.   De nettowinst klom van 7,9 miljoen...

Meer Wonen
Bekijk meer
  • iconWonen13 mei, 2022
    Ikea bouwt magazijnen om voor e-commerce

    Ikea wil verder inzetten op e-commerce door de onlinefulfilment vanuit de winkels te organiseren. De magazijnen van de woonwarenhuizen worden omgebouwd tot e-commercecentra, ook in België.

  • iconWonen9 mei, 2022
    IKEA investeert drie miljard om winkels toekomstbestendig te maken

    IKEA wil klanten in zijn fysieke woonwarenhuizen nog meer inspireren. Tegelijk worden de winkels gereorganiseerd met het oog op e-commerce en thuisbezorgen. Dat mag wat kosten, zegt uitbater Ingka Group. Snelle leveren, lagere kosten Ondanks de sterke groei van e-commerce blijven fysieke winkels een essentieel onderdeel van het zakenmodel van...

  • iconWonen9 mei, 2022
    Meubelmerk Made breidt marktplaats uit met overname

    Onlinemeubelmerk Made neemt het Britse platform Trouva over om zich verder te ontwikkelen tot woon- en lifestyleplatform.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be