Blokker rolt nieuw concept uit in zes pilootwinkels

Blokker rolt nieuw concept uit in zes pilootwinkels

Huishoudspecialist Blokker introduceert een vernieuwde winkelformule in de Jodenbreestraat in Amsterdam. Het is meteen de eerste in een reeks van zes pilootwinkels die de komende weken in thuismarkt Nederland openen.

Acht Blokker-werelden

Blokker wil voortaan volop inzetten op "meer sfeer, gemak en mode in het huishouden". Daartoe nam de Nederlandse huishoudketen niet alleen het assortiment maar ook het volledige interieur onder handen. Dat alles na uitgebreid consumentenonderzoek en tests.

 

De grootste vernieuwing is het opdelen van het assortiment in acht 'werelden'. Zo moet de consument makkelijk het juiste product kunnen vinden: 'schoonmaken & huishouden', 'wassen & strijken', 'koken & bakken', 'eten & tafelen', 'opbergen & organiseren', 'wonen & sfeer maken', 'spelen & verrassen' en 'actueel'.

 

Lagere schappen, heldere verlichting en inspirerende instore communicatie moeten het geheel extra overzichtelijk maken. Naast in de Amsterdamse Jodenbreestraat gaat Blokker het nieuwe concept ook uittesten in Eindhoven, Alkmaar, Nijmegen, Alphen a/d Rijn en in de Maasstraat in Amsterdam.

 

Exclusieve partnerships

Een ander belangrijk element in de nieuwe formule zijn exclusieve partnerships. Zo pakt de nieuwe Blokker uit met een geselecteerd assortiment 24Kitchen-artikelen. Blokker heeft met de chefs van Nederlands grootste foodplatform een collectie kookartikelen samengesteld met onder andere een vijzel, een marmeren werkplaat, een vispan en een messenset.

 

Onder de naam 'Rudolph's Bakery' krijgt 24Kitchen-chef Rudolph van Veen ook nog een collectie bakartikelen, die in eerste instantie exclusief verkrijgbaar is bij de Blokker-pilootwinkels. Vanaf eind september is de collectie in heel het land te koop bij Blokker en zusterketen Cook & Co.

 

Daarnaast gaat Blokker in zijn pilootwinkels ook de verkoop van een selectie populaire Douwe Egberts-geschenkartikelen uittesten. Klanten zullen er hun D.E-waardepunten kunnen verzilveren. Ook komt er nog een exclusieve collectie keukentextiel.

 

Omnichannel met PostNL

Tegelijk met het nieuwe winkelconcept trekt Blokker ook volop de omnichannel-kaart. Daartoe krijgt de winkel een uitgebreid servicepunt, waar de internetklant niet alleen zijn bestellingen kan ophalen of retourneren maar waar hij ook het ruimere assortiment op blokker.nl kan bekijken. De winkelmedewerkers beschikken over een tablet om de klant te helpen bij zijn online bestellingen.

 

Het servicepunt is bovendien een PostNL Pakketpunt waar consumenten terecht kunnen om ook andere online bestellingen op te halen of terug te brengen of om zelf een pakketje te versturen.

 

De winkelmedewerkers van de betrokken vestigingen hebben een intensief trainingstraject achter de rug, zowel op product- als op serviceniveau. Blokker zal de komende weken en maanden de prestaties van de pilootwinkels en de nieuwe collecties alsook de ervaringen van klanten opvolgen. Na die evaluatie wordt beslist over een verdere uitrol van de formule.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Auping Plaza trekt online beleving door in de fysieke winkel

05/09/2017

Met de opening van drie winkels dit jaar en een aantal nieuwe projecten volgend jaar gaat slaapspecialist Auping in tegen de stroom. Het nieuwe Auping Plaza winkelconcept is een verlengstuk van de klantreis die mensen reeds thuis, online aanvatten. 

Hogere omzet, maar minder winst voor Beter Bed

30/08/2017

De Beter Bed Holding is er in de eerste helft van 2017 in geslaagd om de omzet met 6,7% de hoogte in te jagen, maar toch daalde de nettowinst met meer dan 11% naar 7,5 miljoen euro.

Interieurbedrijf Flamant opent conceptwinkel in Brugge

18/08/2017

Interieurbedrijf Flamant heeft een conceptwinkel geopend in Brugge, de zesde eigen winkel al van de keten. Die nieuwe "Home & Gifts Store" bevindt zich op amper honderd meter van de Brugse Grote Markt.

Leen Bakker krijgt klachten rond misleidende stuntprijs

01/08/2017

De Nederlandse woonketen Leen Bakker heeft heel wat klachten gekregen rond een hoogslaper die het op de webshop voor een bijzonder lage prijs aanbood, maar die het nu weigert te leveren. Het spreekt van een technische fout.

Back to top