Blokker rolt nieuw concept uit in zes pilootwinkels

Blokker rolt nieuw concept uit in zes pilootwinkels

Huishoudspecialist Blokker introduceert een vernieuwde winkelformule in de Jodenbreestraat in Amsterdam. Het is meteen de eerste in een reeks van zes pilootwinkels die de komende weken in thuismarkt Nederland openen.

Acht Blokker-werelden

Blokker wil voortaan volop inzetten op "meer sfeer, gemak en mode in het huishouden". Daartoe nam de Nederlandse huishoudketen niet alleen het assortiment maar ook het volledige interieur onder handen. Dat alles na uitgebreid consumentenonderzoek en tests.

 

De grootste vernieuwing is het opdelen van het assortiment in acht 'werelden'. Zo moet de consument makkelijk het juiste product kunnen vinden: 'schoonmaken & huishouden', 'wassen & strijken', 'koken & bakken', 'eten & tafelen', 'opbergen & organiseren', 'wonen & sfeer maken', 'spelen & verrassen' en 'actueel'.

 

Lagere schappen, heldere verlichting en inspirerende instore communicatie moeten het geheel extra overzichtelijk maken. Naast in de Amsterdamse Jodenbreestraat gaat Blokker het nieuwe concept ook uittesten in Eindhoven, Alkmaar, Nijmegen, Alphen a/d Rijn en in de Maasstraat in Amsterdam.

 

Exclusieve partnerships

Een ander belangrijk element in de nieuwe formule zijn exclusieve partnerships. Zo pakt de nieuwe Blokker uit met een geselecteerd assortiment 24Kitchen-artikelen. Blokker heeft met de chefs van Nederlands grootste foodplatform een collectie kookartikelen samengesteld met onder andere een vijzel, een marmeren werkplaat, een vispan en een messenset.

 

Onder de naam 'Rudolph's Bakery' krijgt 24Kitchen-chef Rudolph van Veen ook nog een collectie bakartikelen, die in eerste instantie exclusief verkrijgbaar is bij de Blokker-pilootwinkels. Vanaf eind september is de collectie in heel het land te koop bij Blokker en zusterketen Cook & Co.

 

Daarnaast gaat Blokker in zijn pilootwinkels ook de verkoop van een selectie populaire Douwe Egberts-geschenkartikelen uittesten. Klanten zullen er hun D.E-waardepunten kunnen verzilveren. Ook komt er nog een exclusieve collectie keukentextiel.

 

Omnichannel met PostNL

Tegelijk met het nieuwe winkelconcept trekt Blokker ook volop de omnichannel-kaart. Daartoe krijgt de winkel een uitgebreid servicepunt, waar de internetklant niet alleen zijn bestellingen kan ophalen of retourneren maar waar hij ook het ruimere assortiment op blokker.nl kan bekijken. De winkelmedewerkers beschikken over een tablet om de klant te helpen bij zijn online bestellingen.

 

Het servicepunt is bovendien een PostNL Pakketpunt waar consumenten terecht kunnen om ook andere online bestellingen op te halen of terug te brengen of om zelf een pakketje te versturen.

 

De winkelmedewerkers van de betrokken vestigingen hebben een intensief trainingstraject achter de rug, zowel op product- als op serviceniveau. Blokker zal de komende weken en maanden de prestaties van de pilootwinkels en de nieuwe collecties alsook de ervaringen van klanten opvolgen. Na die evaluatie wordt beslist over een verdere uitrol van de formule.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


CASA rolt webshop verder uit

24/11/2017

Interieurwinkelketen CASA gaat verder met het uitrollen van zijn nieuwe webshops met ‘click & collect'. Eerder dit jaar werd het concept ingevoerd in België, Frankrijk en Luxemburg; nu is het de beurt aan Zwitserland, Spanje en Portugal.

Conforama lanceert nieuwe Maison Dépôt in Rijsel

23/11/2017

In de buurt van Rijsel stelt het Franse Conforama de jongste telg in de familie voor: Maison Dépôt. Met een scherp geprijsde mix van meubilair, decoratie en elektrotoestellen hoopt de nieuwe koopjesexpert ook Belgische dagjesmensen aan te trekken.

Nieuwe CEO Leen Bakker komt van bij Beter Bed

23/11/2017

Debbie Klein, tot nog toe algemeen directeur van Beter Bed Benelux, wordt op 1 februari de nieuwe CEO van Leen Bakker. Ze volgt er Rob van Noordt op, die sinds 2015 bij de retailer aan de slag was en eerder deze maand zijn vertrek aankondigde.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

West-Vlaams Floralux opent nu ook in Limburg

14/11/2017

In het Limburgse Ham gaan twee familiebedrijven samenwerken om van het huidige tuincentrum een enorm nieuw winkelcomplex te maken. Het West-Vlaamse Floralux pompt twaalf miljoen euro in het project en creëert zo dertig nieuwe jobs.

Amazon komt nu ook met eigen meubels

08/11/2017

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Back to top