BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Meubelplatform Vente-Unique groeit met 14%

iconWonen18 januari, 2019

Vente-Unique, een kortingenplatform voor meubelen, tekende vorig jaar 14% meer omzet op. Het is al het zevende jaar op rij dat de aanbieder van flitsverkopen dubbelcijferige groei realiseert.

 

Nettowinst stabiel

Vente-unique.com klokte op 30 september zijn boekjaar 2017-2018 af met een omzet van 87,2 miljoen euro, 14% meer dan een jaar eerder. De Franse aanbieder van ‘flash sales’ – tijdelijke verkopen tegen kortingen – op meubelen en decoratie groeit volgens LSA al zeven jaar op rij met gemiddeld 12% per jaar. De winstcijfers worden daarentegen wel naar beneden getrokken door investeringen en door bestellingen die aan het eind van het boekjaar nog geleverd moesten worden. Daardoor was die omzet nog niet geboekt, terwijl de nodige kosten al wel waren gemaakt. 

 

Er waren zo volgens Vente-Unique nog voor 4,4 miljoen euro aan openstaande bestellingen aan het einde van de zomer, die goed was voor een heel sterke verkoop, aldus het bedrijf. Andere retailers kreunden toen nochtans onder de hitte, die mensen van het shoppen weghield. De nettowinst kwam uit op 2 miljoen euro, even veel als een jaar eerder.

 

Italië en Portugal sterke groei 

In alle drie de regio’s waarin de groep actief is, was er groei. De klemtoon lag echter vooral op internationale expansie: in Frankrijk bedroeg de stijging slechts 4%, in lijn met de sector. In Noord- en Oost-Europa ging de omzet met 11% omhoog, terwijl de verkoop in Zuid-Europa met liefst 110% groeide. Vente-Unique dankt dit aan sterke groei in Italië en in Portugal, twee meubelmarkten die volgens het beursgenoteerde bedrijf versneld in de richting van e-commerce evolueren. 

 

Het buitenland is al goed voor 38% van de bedrijfsomzet. Eind november ging de meubelverkoper bovendien van start in Polen. De groep roept daarom ook operationele versterking in: in Amblainville is een nieuw distributiecentrum klaar en er zijn ook tijdelijke bijgebouwen in gebruik gekomen in afwachting van de oplevering van een groter hoofdkantoor midden dit jaar.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Vente-Unique, een kortingenplatform voor meubelen, tekende vorig jaar 14% meer omzet op. Het is al het zevende jaar op rij dat de aanbieder van flitsverkopen dubbelcijferige groei realiseert.   Nettowinst stabiel Vente-unique.com klokte op 30 september zijn boekjaar 2017-2018 af met een omzet van 87,2 miljoen euro, 14% meer dan een jaar eerder. De Franse aanbieder van ‘flash sales’ – tijdelijke verkopen tegen kortingen – op meubelen en decoratie groeit volgens LSA al zeven jaar op rij met gemiddeld 12% per jaar. De winstcijfers worden daarentegen wel naar beneden getrokken door investeringen en door bestellingen die aan het eind van...

Meer Wonen
Bekijk meer
  • iconWonen13 mei, 2022
    Ikea bouwt magazijnen om voor e-commerce

    Ikea wil verder inzetten op e-commerce door de onlinefulfilment vanuit de winkels te organiseren. De magazijnen van de woonwarenhuizen worden omgebouwd tot e-commercecentra, ook in België.

  • iconWonen9 mei, 2022
    IKEA investeert drie miljard om winkels toekomstbestendig te maken

    IKEA wil klanten in zijn fysieke woonwarenhuizen nog meer inspireren. Tegelijk worden de winkels gereorganiseerd met het oog op e-commerce en thuisbezorgen. Dat mag wat kosten, zegt uitbater Ingka Group. Snelle leveren, lagere kosten Ondanks de sterke groei van e-commerce blijven fysieke winkels een essentieel onderdeel van het zakenmodel van...

  • iconWonen9 mei, 2022
    Meubelmerk Made breidt marktplaats uit met overname

    Onlinemeubelmerk Made neemt het Britse platform Trouva over om zich verder te ontwikkelen tot woon- en lifestyleplatform.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconVrije tijd27 mei, 2022
    Woluwe verwelkomt derde Brusselse Fnac
  • iconFood27 mei, 2022
    Quick commerce krijgt klappen: nog twee flitsbezorgers moeten inkrimpen
  • iconFood25 mei, 2022
    Colruyt toont geen prijsreacties op concurrenten meer
  • iconMode25 mei, 2022
    Stormloop op dubbel zo dure handtassen van Chanel
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be