BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Hoe Ikea tech-talent lokt met 3D-geprinte gehaktballen

iconWonen3 februari, 2022

Ikea lanceert een wereldwijde rekruteringscampagne voor een hele resem jobs in ‘tech & digital’. Het lokmiddel: vegetarische 3D-geprinte gehaktballetjes.

 

Solliciteren met ballen

De Zweedse meubelketen wil inzetten op nieuwe technologieën, zowel in het kader van duurzaamheid als digitalisering, en zoekt daarom een hoop nieuwe medewerkers voor technologiejobs. Alleen al in Europa stelt Ikea dit jaar ruim 150 functies open op het gebied van technologie en innovatie, maar er zijn ook vacatures in onder meer China en India.

 

Op 1 februari startte de retailer daarom de wervingscampagne “Taste the Future”, met een bijpassende gimmick. Ikea hoopt aandacht van zowel de media als kandidaten te krijgen door sollicitanten als allereersten 3D-geprinte plantaardige gehaktballetjes te laten proeven. De 3D-printer is een nieuw experiment van de keten en is geprogrammeerd om de textuur, smaak en het uiterlijk van de bekende ‘köttbullar’ na te bootsen. Plannen om ze effectief in de restaurants te serveren, zijn er echter nog niet.

 

“Ikea staat aan het begin van een reis om data en technologie te omarmen om betaalbaarder, toegankelijker en duurzamer te worden in een omnichannelomgeving. Uiteraard zullen mensen met verbeeldingskracht een grote rol spelen in die zoektocht. Daarom zijn we hier op zoek naar mensen die samen met ons een beter dagelijks leven willen creëren”, zegt CIO Pascal Pauwels. Ter informatie: er zijn op dit moment 51 vacatures in Nederland, geen in België. 

 

 

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Ikea lanceert een wereldwijde rekruteringscampagne voor een hele resem jobs in ‘tech & digital’. Het lokmiddel: vegetarische 3D-geprinte gehaktballetjes.   Solliciteren met ballen De Zweedse meubelketen wil inzetten op nieuwe technologieën, zowel in het kader van duurzaamheid als digitalisering, en zoekt daarom een hoop nieuwe medewerkers voor technologiejobs. Alleen al in Europa stelt Ikea dit jaar ruim 150 functies open op het gebied van technologie en innovatie, maar er zijn ook vacatures in onder meer China en India.   Op 1 februari startte de retailer daarom de wervingscampagne “Taste the Future”, met een bijpassende gimmick. Ikea hoopt aandacht van zowel de media...

Meer Wonen
Bekijk meer
  • iconWonen13 mei, 2022
    Ikea bouwt magazijnen om voor e-commerce

    Ikea wil verder inzetten op e-commerce door de onlinefulfilment vanuit de winkels te organiseren. De magazijnen van de woonwarenhuizen worden omgebouwd tot e-commercecentra, ook in België.

  • iconWonen9 mei, 2022
    IKEA investeert drie miljard om winkels toekomstbestendig te maken

    IKEA wil klanten in zijn fysieke woonwarenhuizen nog meer inspireren. Tegelijk worden de winkels gereorganiseerd met het oog op e-commerce en thuisbezorgen. Dat mag wat kosten, zegt uitbater Ingka Group. Snelle leveren, lagere kosten Ondanks de sterke groei van e-commerce blijven fysieke winkels een essentieel onderdeel van het zakenmodel van...

  • iconWonen9 mei, 2022
    Meubelmerk Made breidt marktplaats uit met overname

    Onlinemeubelmerk Made neemt het Britse platform Trouva over om zich verder te ontwikkelen tot woon- en lifestyleplatform.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be