BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Companies IKEA
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

IKEA investeert drie miljard om winkels toekomstbestendig te maken

iconWonen9 mei, 2022
IKEA

IKEA wil klanten in zijn fysieke woonwarenhuizen nog meer inspireren. Tegelijk worden de winkels gereorganiseerd met het oog op e-commerce en thuisbezorgen. Dat mag wat kosten, zegt uitbater Ingka Group.

Snelle leveren, lagere kosten

Ondanks de sterke groei van e-commerce blijven fysieke winkels een essentieel onderdeel van het zakenmodel van de Zweedse meubelketen. Sinds september vorig jaar opende het bedrijf al zestien kleine en grote nieuwe winkels en er staan er nog meer op de planning: Ingka Group, de grootste uitbater van IKEA-verkooppunten, gaat tegen eind volgend jaar meer dan drie miljard euro investeren in nieuwe en bestaande winkels.  

De retailer wil niet alleen het winkelnetwerk uitbreiden, maar gaat de bestaande winkels ook reorganiseren met het oog op een verbeterde winkelervaring en om in te spelen op de toegenomen vraag naar thuisbezorgen. IKEA vermeldt een recente verbouwing van de winkel in het Finse Kuopio: daar werd de levertijd voor onlinebestellingen gehalveerd terwijl de kosten met 40% daalden.

Tweeledige rol

In nieuwe stadswinkels, zoals in Stockholm and Toronto, houdt de retailer 2000 producten op voorraad om meteen mee te nemen, terwijl grotere meubelstukken aan huis worden geleverd. In Londen investeert IKEA liefst 1,2 miljard euro in zijn winkel op Oxford Street, in nieuwe diensten en in een distributiecentrum van waaruit de hele hoofdstad binnen de 24 uur kan worden beleverd.

“Onze woonwarenhuizen blijven een van onze grootste troeven”, zegt Tolga Öncü, die de retailoperaties aanstuurt bij Ingka Group. “We zien veel van onze woonwarenhuizen een tweeledige rol spelen, waarbij we onze klanten het beste bieden van zowel fysieke als online retail.” Ook in mature markten ziet hij nog belangrijk groeipotentieel voor IKEA. De afgelopen drie jaar investeerde Ingka al meer dan 2,1 miljard euro in bestaande en nieuwe winkels in 32 markten.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

IKEA wil klanten in zijn fysieke woonwarenhuizen nog meer inspireren. Tegelijk worden de winkels gereorganiseerd met het oog op e-commerce en thuisbezorgen. Dat mag wat kosten, zegt uitbater Ingka Group. Snelle leveren, lagere kosten Ondanks de sterke groei van e-commerce blijven fysieke winkels een essentieel onderdeel van het zakenmodel van de Zweedse meubelketen. Sinds september vorig jaar opende het bedrijf al zestien kleine en grote nieuwe winkels en er staan er nog meer op de planning: Ingka Group, de grootste uitbater van IKEA-verkooppunten, gaat tegen eind volgend jaar meer dan drie miljard euro investeren in nieuwe en bestaande winkels.  ...

Meer Wonen
Bekijk meer
  • iconWonen13 mei, 2022
    Ikea bouwt magazijnen om voor e-commerce

    Ikea wil verder inzetten op e-commerce door de onlinefulfilment vanuit de winkels te organiseren. De magazijnen van de woonwarenhuizen worden omgebouwd tot e-commercecentra, ook in België.

  • iconWonen9 mei, 2022
    Meubelmerk Made breidt marktplaats uit met overname

    Onlinemeubelmerk Made neemt het Britse platform Trouva over om zich verder te ontwikkelen tot woon- en lifestyleplatform.

  • iconFood4 mei, 2022
    Dille & Kamille waagt zich aan horeca in tweede Antwerpse winkel

    Dille & Kamille heeft in Antwerpen een tweede winkel geopend: op een toeristische locatie wil de retailer nieuwe klantengroepen aanspreken. Een terras biedt de mogelijkheid om producten ter plaatse te proeven. Toeristen en dagjesmensen De tweede Antwerpse Dille & Kamille is sinds vrijdag 29 april open in een historisch pand aan...

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be