Ikea stelt nieuwigheden rond food voor

Ikea stelt nieuwigheden rond food voor

Ikea heeft dit jaar als thema voeding en dus wordt er heel wat aandacht besteed aan het aanbod dat in de winkels te vinden is, maar ook de infrastructuur wordt aangepakt. Zo krijgen alle restaurants van de Belgische winkels een opfrisbeurt.

 

Vegetarische balletjes zijn een succes

In Ikea Gent opende daarnaast ook al een koffiebar op 19 mei. De bar gebruikt bovendien enkel Ikea-koffie die UTZ-gecertificeerd is. “Het doel van de koffiebar is om onze klanten een gezellig moment van samenzijn aan te bieden, met een kopje koffie en een gebakje erbij. Bovendien maakt het deel uit van de Zweedse identiteit van Ikea: Fika (koffiepauze) is een traditie in Zweden”, zegt Food Manager Merlijn Crébolder.

 

Ikea lanceerde eerder ook al een aantal vegetarische producten voor zijn voedingsassortiment. Zo kwam er een vegetarische variant van de wereldvermaarde Zweedse balletjes. Ongeveer 11 procent van de verkochte balletjes in de restaurants is sinds april vegetarisch en in de Zweedse shop werden er ook nog eens bijna 30.000 zakken vegetarische balletjes verkocht. Om verder in te springen op dat succes komt er ook een vegetarisch alternatief voor de hotdogs die worden verkocht in de Bistro.

 

Niet elk nieuw product is evenwel een succes. Zo verving Ikea alle frisdrank in de drankfonteinen door suikerwater, dat 50 procent minder suiker bevat en enkel natuurlijke aroma’s en kleurstoffen. Die drankjes slaan momenteel echter niet zo goed aan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ikea België start met verkoop zonnepanelen

12/10/2017

Woonwarenhuisketen Ikea verkoopt voortaan ook zonnepanelen. Die zouden zo’n 6 tot 10% goedkoper zijn dan bij de gevestigde spelers op de markt. Anders dan de meubels is er van zelf monteren echter geen sprake: daarvoor werkt Ikea samen met het Britse Solarcentury.

èggo viert tiende verjaardag met nieuw concept

11/10/2017

Keukenproducent èggo viert dit jaar zijn tiende verjaardag en daarom zet het bedrijf de komende jaren een flinke stap voorwaarts. Zo komt er een nieuw winkelconcept en een verdere internationale expansie.

Ikea groeit met 4%, maar wil meer via webverkoop

10/10/2017

De omzet van de Zweedse woonketen Ikea is in het voorbije boekjaar met 3,8% gegroeid naar 34,1 miljard euro. In Nederland lag de groei net iets hoger en in België was er zelfs een nog sterkere groei.

Alibaba zet Ikea-achtige keten op

26/09/2017

De Chinese online retailgroep Alibaba heeft in Hangzhou zijn eerste fysieke Ikea-achtige Home Times-woonwarenhuis geopend. Voor het einde van het jaar komen er vier bij, volgend jaar staan er nog vijftien op de planning.

Designlabel Serax heeft nieuwe grootaandeelhouder

07/09/2017

Investeringsmaatschappij Buysse & Partners heeft designplatform Serax gekocht. Dat platform verkoopt onder meer ontwerpen van BV’s als Pascale Naessens (foto) en Sergio Herman. De nieuwe eigenaar wil het assortiment verbreden en ziet ook kansen in het buitenland.

Van Marcke opent nieuwe vestiging in Roeselare

05/09/2017

Van Marcke, marktleider in distributie van sanitair, verwarming en duurzame oplossingen voor warmte en water, heeft in Roeselare een nieuwe vestiging geopend. Dat was hoognodig, want de vorige winkel in de stad was al meer dan vijftig jaar oud.

Back to top