RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Made evolueert van meubelretailer naar multimerkenplatform

icon
Wonen9 maart, 2022

Online meubelverkoper Made draaide vorig jaar de helft meer omzet en won marktaandeel. Om verder te groeien, zet de Britse decoratieformule in op meer externe merken en snellere leveringen.

 

Verliezen lopen op

“We zijn verheugd om opnieuw een periode van sterke financiële prestaties en solide operationele vooruitgang te rapporteren, met een omzetgroei van 50% jaar-op-jaar”, zegt Nicola Thompson over het voorbije boekjaar van Made. Thompson was tot nu toe interimtopvrouw, maar wordt nu vast benoemd tot Chief Executive Officer.

 

De omzet klokte af op 372 miljoen Britse pond (450 miljoen euro), met dank aan een kwart meer actieve klanten (1,3 miljoen actieve gebruikers), 44% herhaalaankopen en een groei van 8% in gemiddelde orderwaarde. “Made heeft een ongeëvenaard inzicht in haar ‘digital native’ klantenbasis en dit heeft ons in staat gesteld om onze propositie te verbeteren en ons marktaandeel aanzienlijk te vergroten”, aldus nog Thompson.

 

De kersverse CEO beklemtoont dat de meubelretailer op de “belangrijkste strategische pijlers” vooruitgang boekt, maar zegt er niet bij dat tegelijk de verliezen oplopen. De gecorrigeerde brutowinst eindigde op een verlies van 14,3 miljoen Britse pond (17 miljoen euro), wat omgerekend nog 11,1 miljoen euro meer is dan een jaar eerder. 

 

Naar een gecureerd platform

Het verlies voor belastingen eindigde ruim dubbel zo groot als in 2020 en klokte af op 31,4 miljoen pond (38 miljoen euro). De beursgang van Made vorig jaar zorgde voor 6,4 miljoen euro aan kosten, terwijl de gestegen vrachtkosten en de verstoringen in de toeleveringsketen voor extra kosten zorgden in het laatste kwartaal.

 

Voor de toekomst wil Made onder meer inzetten op een breder assortiment. Daarom test het bedrijf een “gecureerde marktplaats”, waar ook merken van derden een plaats krijgen. Op die manier wil de e-tailer het aanbod dit jaar nog vergroten van 9.500 naar 11.500 SKU’s. Er volgen dit jaar ook logistieke investeringen in magazijncapaciteit, zodat de gemiddelde doorlooptijd in de eerste jaarhelft kan dalen tot 3 à 4 weken.

 

Dergelijke investeringen worden extra belangrijk, omdat 2022 gestart is met een zwakke vraag. Voor het hele jaar gaat Made daarom uit van 25 à 35% omzetgroei, vooral te danken aan een beter tweede semester. De brutowinst zou wel positief eindigen, tussen de 5 en 15 miljoen pond.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Online meubelverkoper Made draaide vorig jaar de helft meer omzet en won marktaandeel. Om verder te groeien, zet de Britse decoratieformule in op meer externe merken en snellere leveringen.   Verliezen lopen op “We zijn verheugd om opnieuw een periode van sterke financiële prestaties en solide operationele vooruitgang te rapporteren, met een omzetgroei van 50% jaar-op-jaar”, zegt Nicola Thompson over het voorbije boekjaar van Made. Thompson was tot nu toe interimtopvrouw, maar wordt nu vast benoemd tot Chief Executive Officer.   De omzet klokte af op 372 miljoen Britse pond (450 miljoen euro), met dank aan een kwart meer actieve klanten (1,3 miljoen...

Meer Wonen
Bekijk meer
  • icon
    Wonen15 maart, 2023
    JYSK heropent drie vernieuwde winkels op één dag

    Twee derde van de winkels van JYSK in Nederland steekt nu in een nieuw jasje, nadat drie vernieuwde winkels vandaag tegelijk de deuren heropenden.

  • icon
    Wonen15 maart, 2023
    [Interview] “Het Ikea-model is in crisistijden op zijn best”

    Ikea is halverwege zijn boekjaar en viert zijn tachtigste verjaardag. Het moment dus om even stil te staan met Tolga Öncü, Head of Retail van Ingka Group.

  • icon
    Wonen14 maart, 2023
    Jan Ollevier koopt “zijn” Exterioo en Juntoo terug

    Jan Ollevier koopt alle aandelen terug van Exterioo en Juntoo, de ketens die hij heeft opgericht. Investeerder Vendis had een minderheidsbelang.

Evenementen
  • 20
    apr

    RetailDetail Congress
  • 11
    mei

    Fashion & Beauty Congress
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food6 maart, 2023

    Onheilspellende bijzondere ondernemingsraad bij Delhaize

  • icon

    Food15 maart, 2023

    200 kandidaat-overnemers voor Delhaize-filialen

  • icon

    Food29 maart, 2023

    Sociale onrust breidt uit naar Aldi

  • icon

    Algemeen7 maart, 2023

    [In Beeld] Dit kunnen we verwachten van TEDi in België

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN