BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Made evolueert van meubelretailer naar multimerkenplatform

iconWonen9 maart, 2022

Online meubelverkoper Made draaide vorig jaar de helft meer omzet en won marktaandeel. Om verder te groeien, zet de Britse decoratieformule in op meer externe merken en snellere leveringen.

 

Verliezen lopen op

“We zijn verheugd om opnieuw een periode van sterke financiële prestaties en solide operationele vooruitgang te rapporteren, met een omzetgroei van 50% jaar-op-jaar”, zegt Nicola Thompson over het voorbije boekjaar van Made. Thompson was tot nu toe interimtopvrouw, maar wordt nu vast benoemd tot Chief Executive Officer.

 

De omzet klokte af op 372 miljoen Britse pond (450 miljoen euro), met dank aan een kwart meer actieve klanten (1,3 miljoen actieve gebruikers), 44% herhaalaankopen en een groei van 8% in gemiddelde orderwaarde. “Made heeft een ongeëvenaard inzicht in haar ‘digital native’ klantenbasis en dit heeft ons in staat gesteld om onze propositie te verbeteren en ons marktaandeel aanzienlijk te vergroten”, aldus nog Thompson.

 

De kersverse CEO beklemtoont dat de meubelretailer op de “belangrijkste strategische pijlers” vooruitgang boekt, maar zegt er niet bij dat tegelijk de verliezen oplopen. De gecorrigeerde brutowinst eindigde op een verlies van 14,3 miljoen Britse pond (17 miljoen euro), wat omgerekend nog 11,1 miljoen euro meer is dan een jaar eerder. 

 

Naar een gecureerd platform

Het verlies voor belastingen eindigde ruim dubbel zo groot als in 2020 en klokte af op 31,4 miljoen pond (38 miljoen euro). De beursgang van Made vorig jaar zorgde voor 6,4 miljoen euro aan kosten, terwijl de gestegen vrachtkosten en de verstoringen in de toeleveringsketen voor extra kosten zorgden in het laatste kwartaal.

 

Voor de toekomst wil Made onder meer inzetten op een breder assortiment. Daarom test het bedrijf een “gecureerde marktplaats”, waar ook merken van derden een plaats krijgen. Op die manier wil de e-tailer het aanbod dit jaar nog vergroten van 9.500 naar 11.500 SKU’s. Er volgen dit jaar ook logistieke investeringen in magazijncapaciteit, zodat de gemiddelde doorlooptijd in de eerste jaarhelft kan dalen tot 3 à 4 weken.

 

Dergelijke investeringen worden extra belangrijk, omdat 2022 gestart is met een zwakke vraag. Voor het hele jaar gaat Made daarom uit van 25 à 35% omzetgroei, vooral te danken aan een beter tweede semester. De brutowinst zou wel positief eindigen, tussen de 5 en 15 miljoen pond.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Online meubelverkoper Made draaide vorig jaar de helft meer omzet en won marktaandeel. Om verder te groeien, zet de Britse decoratieformule in op meer externe merken en snellere leveringen.   Verliezen lopen op “We zijn verheugd om opnieuw een periode van sterke financiële prestaties en solide operationele vooruitgang te rapporteren, met een omzetgroei van 50% jaar-op-jaar”, zegt Nicola Thompson over het voorbije boekjaar van Made. Thompson was tot nu toe interimtopvrouw, maar wordt nu vast benoemd tot Chief Executive Officer.   De omzet klokte af op 372 miljoen Britse pond (450 miljoen euro), met dank aan een kwart meer actieve klanten (1,3 miljoen...

Meer Wonen
Bekijk meer
  • iconWonen13 mei, 2022
    Ikea bouwt magazijnen om voor e-commerce

    Ikea wil verder inzetten op e-commerce door de onlinefulfilment vanuit de winkels te organiseren. De magazijnen van de woonwarenhuizen worden omgebouwd tot e-commercecentra, ook in België.

  • iconWonen9 mei, 2022
    IKEA investeert drie miljard om winkels toekomstbestendig te maken

    IKEA wil klanten in zijn fysieke woonwarenhuizen nog meer inspireren. Tegelijk worden de winkels gereorganiseerd met het oog op e-commerce en thuisbezorgen. Dat mag wat kosten, zegt uitbater Ingka Group. Snelle leveren, lagere kosten Ondanks de sterke groei van e-commerce blijven fysieke winkels een essentieel onderdeel van het zakenmodel van...

  • iconWonen9 mei, 2022
    Meubelmerk Made breidt marktplaats uit met overname

    Onlinemeubelmerk Made neemt het Britse platform Trouva over om zich verder te ontwikkelen tot woon- en lifestyleplatform.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be