Voor het eerst opent Lidl een winkel met een 100% non-foodaanbod. Onder de noemer “Home & Living” plaats de retailer er zes huismerken in de kijker, op een winkeloppervlakte van zowat 500 m².
Grote marketinginvesteringen
De eerste non-foodsupermarkt van Lidl bevindt zich in het Duitse Lottstetten, dichtbij de grens met Zwitserland, tegenover een traditionele Lidl-discountsupermarkt. Het filiaal toont naast de wekelijkse non-food aanbiedingen bij de inkom een ruime keuze aan huishoudelijke apparaten, textiel, gereedschap, woonaccessoires, sportartikelen, speelgoed en nog veel meer artikelen van de huismerken Crivit, Esmara, Livarno, Lupilu, Parkside en Silvercrest, meldt Lebensmittel Zeitung.
Non-food is de afgelopen jaren een belangrijk speerpunt geworden voor Lidl. Dat blijkt uit de grote marketinginvesteringen van de retailer, die onder andere Arnold Schwarzenegger inhuurde als uithangbord van doe-het-zelfmerk Parkside, officiële partner is van verschillende UEFA-competities en als sponsor actief is in het profwielerpeloton.
In het verleden experimenteerde Lidl al wel met tijdelijke winkels voor specifieke non-foodmerken: zo was er vorig jaar een Lupilu-winkel in het centrum van Antwerpen en Parkside-bouwmarkten in Hongarije en Polen. Een winkel met alle non-food huismerken van de retailer is wel een primeur, en erg opmerkelijk gezien het succes van grote non-fooddiscounters als Action en TEDi in Europa. Of het bij één winkel zal blijven, wil Lidl niet zeggen.


