Bol lanceert een nieuw advertentieproduct waarmee verkooppartners “hun merkverhaal tot leven kunnen brengen”, om zo onlineshoppers te helpen in hun keuzeproces. De uitrol volgt na een succesvolle test.
Complete merkbeleving
Branded Shelves, zo heet het nieuwe retailmediaconcept waarmee Bol nu uitpakt: de digitale etalages combineren beeld, tekst en uitgelichte producten om een samenhangende merkervaring te creëren. De nieuwe advertentie-oplossing is ontwikkeld en getest in nauwe samenwerking met een groep van 300 adverteerders. Nu is de testfase achter de rug en volgt de uitrol voor alle verkooppartners en leveranciers.
“Met Branded Shelves geven we verkooppartners en merken de ruimte om zich beter te profileren binnen het platform, met een uitstraling die past bij hun eigen merk en visuele identiteit. Zo spelen we in op hun behoefte om niet alleen zichtbaar, maar ook herkenbaar aanwezig te zijn en bieden we klanten een complete merkbeleving”, zegt Joris Scheepens, verantwoordelijke voor advertenties bij bol.
Met Branded Shelves zet de webwinkel naar eigen zeggen een volgende stap in de ontwikkeling naar een volwaardig retailmediaplatform. Waar adverteren lange tijd vooral draaide om conversie, verschuift de focus steeds meer naar merkbeleving en -herkenning, zegt het bedrijf.


