Habitat zet zijn comeback voort met de eerste online lanceringen buiten Frankrijk: sinds 10 september kunnen Franstalige klanten in België en Zwitserland hun keuze maken uit meer dan 1100 referenties. Het is de eerste stap in een Europese expansiestrategie, aangestuurd door de groep Vente-unique.com.
Nieuwe generaties aanspreken
Na het faillissement in 2023 heeft Habitat een succesvolle herstart gekend in Frankrijk met de lancering van een webshop door Vente-unique.com in juni 2024. Sindsdien verkocht die al 66.246 producten, wat een omzet van vijf miljoen euro opleverde in het afgelopen halfjaar, meldt het bedrijf aan LSA.
Nu wil de specialist in meubilair en decoratie verder bouwen aan zijn aanwezigheid in Europa: in eerste instantie is het aanbod sinds woensdag beschikbaar voor Franstalige klanten in België en Zwitserland. Daar zal het niet bij blijven: dit is slechts de eerste etappe in een Europees expansieplan. Het merk wil een nieuwe generatie consumenten aanspreken die gevoelig zijn voor duurzaam, esthetisch en toegankelijk design.
Habitat bereidt nu al de opening van nieuwe websites in andere Europese landen voor, in meer talen. De focus zal eerst liggen op de grootste markten, zoals Duitsland en Spanje; daarna wil de retailer uitbreiden naar andere regio’s en lokale marktplaatsen. Eigenaar Vente-unique.com is met zijn activiteiten in elf Europese landen goed vertrouwd met de verschillen op het vlak van betalen, bezorgen en aankoopgedrag.


