Albert Heijn test de ‘rustig-aan-kassa’ uit

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’

Albert Heijn test ‘rustig-aan-kassa’
Albert Heijn

Albert Heijn heeft een proefproject opgestart met een ‘rustig-aan-kassa’. De supermarktketen geeft daarmee gehoor aan de verzuchtingen van klanten die net niét snel willen winkelen en graag tijd maken voor een praatje aan de kassa.

 

Voor ieder wat wils

Mensen de kans geven om hun boodschappen op het gemak in te pakken en af te rekenen, dat is het uitgangspunt van een nieuw soort kassa waarmee Albert Heijn experimenteert in enkele Nederlandse filialen. Aan de ‘rustig-aan-kassa’ hoeven klanten zich niet opgejaagd te voelen door de tijdsdruk die elders geldt en is er tijd voor een praatje of hulp met inpakken, aldus Albert Heijn. Het concept wordt eerst twaalf weken uitgetest en kan daarna in nog meer filialen geïntroduceerd worden.

 

Het experiment is een apart, maar krachtig signaal in tijden waarin supermarktketens vooral komaf willen maken met lange wachtrijen -en tijden aan de kassa. Wereldwijd openen online retailgiganten als JD.com en Amazonkassaloze’ supermarkten en dichter bij huis pakt Spar Colruyt Group files aan de kassa aan met een app om contactloos te betalen. De langzame kassa wil nieuwe technologieën om het afrekenproces te versnellen ook niet vervangen, is te horen bij Albert Heijn: “Er is voor ieder wat wils: een snelle zelfscankassa, een normale kassa en een langzame kassa.”

 

Het zijn overigens niet enkel oudere klanten die het experiment toejuichen: in Albert Heijn Oosterhout sluiten alvast ook veel jonge mensen aan in de rij, om te genieten van een praatje of even tegen de stroom in te gaan en niét meteen de zelfscankassa op te zoeken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Filet Pur: Snoep maar lekker verder!

18/05/2018

Hoe Colruyt zo goedkoop kan blijven, wat Albert Heijn bekokstooft in het versrayon, waarom Delhaize glutenvrij wordt en hoe vrolijk het er bij Aldi aan toe gaat? Dat verneemt u in het pittig gekruide weekoverzicht van RetailDetail Food.

Hoegaarden verhuist deel productie naar Vietnam en China

18/05/2018

Het witbier Hoegaarden groeit sterk in Azië, maar verliest zijn pluimen in Europa. AB InBev verhuist daarom een deel van de productie naar China en Vietnam: in de brouwerij in Hoegaarden zelf wordt twee dagen per week minder gebrouwen.

Holland & Barrett wil veganistische winkels openen

17/05/2018

De Britse gezondheidsketen Holland & Barrett (in de Benelux vroeger Essenza) plant volledig veganistische winkels te openen. Dat is immers een trend waar de keten op moet inpikken, vindt CEO Peter Aldis.

Nestlé op dieet: snoeit verder in suiker, vet en zout

17/05/2018

Nestlé wil nog meer gaan snijden in de suiker-, zout- en vetgehaltes van zijn producten. Zo wil het voedingsconcern inspelen op de wereldwijde vraag naar gezondere voeding.

Analyse: Zes redenen waarom grote merken onder druk staan

17/05/2018

Wereldmerken ondervinden steeds meer concurrentie van kleine, lokale spelers. Volgens sommige waarnemers zijn de gouden jaren van de merken zelfs voorbij. Misschien voorbarig, maar enkele trends tekenen zich toch af.

Coca-Cola blijft sterkste wereldmerk, lokale merken groeien

17/05/2018

Coca-Cola, Colgate en Maggi zijn wereldwijd de populairste FMCG-merken, blijkt uit een nieuw rapport van Kantar Worldpanel. Lokale merken knabbelen echter aan het marktaandeel van de grote jongens.