BELANGRIJK: RetailDetail heeft z’n website geüpgraded. Om opnieuw toegang te krijgen tot uw account en te genieten van onze plus-artikels, kies de knop ‘inloggen’, vul uw e-mailadres in en kies een nieuw wachtwoord.
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Lid worden
  • Inloggen user
  • News
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
  • Food
  • Mode
  • Wonen
  • Elektro
  • Schoonheid/verzorging
  • Doe-Het-Zelf/Tuin
  • Vrije tijd
  • Algemeen
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • RetailHub
user
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Tags sterkedrank
  • Companies CampariDiageo
  • Geografie Frankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Campari vindt in Picon opvolger van Aperol

iconFood11 mei, 2022
Shutterstock.com

Wordt Picon de nieuwe Aperol? Campari koopt de Franse aperitiefklassieker van sectorgenoot Diageo voor 119 miljoen euro. De drankengroep wil er vooral zijn positie in Frankrijk mee versterken.

Last van Diageo’s schouders

Doet Campari straks het Aperol-succes over met Picon? Vandaag heeft Picon een wat stoffig en ouderwets imago, maar als iemand daar verandering in kan brengen is het wel Campari. De Italiaanse drankproducent maakte van het ook al bittere Aperol immers een internationale aperitieftrend, met dank aan cocktailvarianten en vooral grootschalige marketinginvesteringen.

De Italianen geloven duidelijk in Picon, want ze betalen liefst 119 miljoen euro voor het merk. Campari zegt zo zijn positie in de Benelux en zeker op de Franse markt te willen versterken. Picon is in Frankrijk marktleider in de categorie bittere aperitieven en haalt 80% van de 21,5 miljoen euro omzet op de thuismarkt. De rest van de verkoop gebeurt grotendeels in de Benelux.

In de afgelopen jaren nam Campari ook al twee Franse rummerken en het champagnehuis Lallier over. Frankrijk is momenteel de vierde grootste markt van de groep, goed voor 5,9% van de netto-omzet. Diageo is van zijn kant blij van Picon af te zijn. “Als onderdeel van ons streven naar consistente, efficiënte groei en waardecreatie voor onze aandeelhouders, houden we een scherpe focus op actief portefeuillebeheer. Dit omvat een gedisciplineerde aanpak van de toewijzing van middelen en kapitaal”, zegt John Kennedy, Diageo’s Europese topman er over.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
  • sterkedrank

Wordt Picon de nieuwe Aperol? Campari koopt de Franse aperitiefklassieker van sectorgenoot Diageo voor 119 miljoen euro.

Meer Food
Bekijk meer
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket

    Maaltijdbox Ekomenu toont voortaan de eco- én gezondheidsscore van wat mensen eten. Op de kassabon krijgen klanten de voetafdruk van hun bestelling te zien. Ze kunnen daar ook persoonlijke streefdoelen aan koppelen.

  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement

    De Franse supermarktgroep Casino biedt senioren een eigen abonnementsformule aan. Ze hoeven een pak minder te betalen voor de service dan jongere klanten. Al betalen studenten nog minder.

  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst

    Met de service eFarmz Express kunnen Brusselse klanten van de bio-webshop voortaan hun onlinebestellingen de dag zelf al aan huis bezorgd krijgen. De dienst zal later worden uitgerold naar de rest van het land.

Evenementen
  • 9
    jun
    Future of Food Congress
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen20 mei, 2022
    The Future of Shopping: merken als kerken, Chinese honger en VR-werkborrels
  • iconFood20 mei, 2022
    Ekomenu zet eco- en gezondheidsscores op kasticket
  • iconFood20 mei, 2022
    Casino geeft senioren korting op abonnement
  • iconFood20 mei, 2022
    Biologische webwinkel eFarmz lanceert ultrasnelle bezorgdienst
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be