RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen
  • Abonneren
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • RetailHub
    • The Loop
    • Event- & Workshopruimtes
    • Virtuele tour
  • Inloggen
  • Abonneren
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Carrefour
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie BelgiëEuropaFrankrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Carrefour op koers, maar België presteert zwak

icon
Food21 april, 2022
Carrefour hypermarkt Hasselt
Shutterstock.com

Carrefour kijkt vol vertrouwen naar de toekomst, ondanks de moeilijke context: de retailer won marktaandeel in zijn belangrijkste markten tijdens het eerste kwartaal van 2021, maar België blijft de zwakste schakel binnen de groep.

België boert achteruit

In het eerste kwartaal van dit jaar realiseerde Carrefour een vergelijkbare omzetgroei van 3,4%, tot 20,2 miljard euro. Daarmee deed de groep iets beter dan de meeste analisten hadden verwacht. Op de Franse thuismarkt trappelde de retailer ter plaatse (de hypermarkten gingen zelfs 1,1% achteruit), maar dat werd goedgemaakt door sterke prestaties in Spanje en Brazilië.

Ook in Italië, Polen en Roemenië ziet de groep vooruitgang. In België daalde de vergelijkbare omzet echter met wel 7%. Carrefour wijst erop dat de concurrentie op de Belgische markt hevig is en dat de prestaties in het eerste kwartaal de afgelopen twee jaar erg sterk waren, wat de vergelijkingsbasis moeilijk maakt.

Kosten besparen

De e-commerceomzet steeg met 10% naar een nieuw record, vooral dankzij een sterke groei van leveringen aan huis. Ook het mediaplatform Carrefour Links, dat adverteerders de mogelijkheid biedt om hun communicatie te personaliseren op basis van het aankoopgedrag van de klant, kent een toenemend succes, met nu 235 actieve klanten.

Topman Alexandre Bompard is dan ook vol vertrouwen dat de groep zijn strategische objectieven zal behalen. De retailer wil dit jaar meer dan 900 miljoen euro aan kosten besparen en tegelijk de koopkracht van zijn klanten bewaken in een context van hoge inflatie, door sterker in te zetten op huismerken, promoties en getrouwheidsprogramma’s.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
Carrefour hypermarkt Hasselt

Carrefour kijkt vol vertrouwen naar de toekomst, ondanks de moeilijke context. België blijft de zwakste schakel binnen de groep.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food29 november, 2023
    Vaarwel meeneemkoffie, hallo hamburger: hoe de Belg bespaart op eten en drinken

    Minder sushi, meer naar de frituur. Meer boodschappen voor de dag zelf en goedkoper op restaurant. Zo passen Belgische consumenten zich aan een wereld post-corona en van hoge inflatie aan.

  • icon
    Food29 november, 2023
    [Interview] Plantaardig vlees voor carnivoren: Redefine Meat stapt naar de retail

    Redefine Meat, producent van plantaardige producten voor vleeseters, zet de stap van de horeca naar de retail: in de Benelux is het merk voortaan verkrijgbaar bij Crisp en Albert Heijn online. “We gaan de koe verslaan”, zegt topman Edwin Bark.

  • icon
    Food28 november, 2023
    Waarom Walmart wint van Amazon in de online boodschappenstrijd

    Tot vijf jaar geleden was Amazon nog marktleider voor online boodschappen in de VS, maar intussen heeft Walmart de koppositie autoritair overgenomen en wordt de voorsprong steeds groter. Wat is er gebeurd?

Meest gelezen
  • icon

    Food7 november, 2023

    Waarom het vlees bij Colruyt nu op donkergrijze schaaltjes ligt

  • icon

    Food16 november, 2023

    [Analyse] Merkpositionering Delhaize krijgt rake klappen

  • icon

    Food15 november, 2023

    Stakingen in magazijnen Aldi, Colruyt en Delhaize

  • icon

    Algemeen30 oktober, 2023

    EuroDreams, het nieuwe spel van de Nationale Loterij, brengt jongere doelgroep naar de winkel

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN