RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Unilever
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Verenigd Koninkrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Unilever wentelt hogere kosten vlot af op klanten

icon
Food26 juli, 2022

Unilever slaagt er vlot in de hogere kosten en inflatie te compenseren met hogere verkoopprijzen. De FMCG-reus kan zo zelfs de verwachtingen voor de rest van het jaar optrekken en de winstmarge mooi op koers houden.

Tweede helft meer van dat

Van de consumptiecrisis heeft Unilever niet veel last: hoewel het volume kromp in de eerste helft van dit jaar, steeg de omzet met 8,1%. Dat is allemaal te danken aan prijsstijgingen met ruim 10%. De grootste merken van de groep, die goed zijn voor meer dan een miljard euro, groeiden met 9,4%. Vooral in de Verenigde Staten en India presteerde Unilever sterk. Opvallend: e-commerce vertegenwoordigt ondertussen 14% van de omzet, in pre-coronajaar 2019 was dat nog maar 6%.

Ondanks een iets lagere brutowinstmarge, door de stijgende inkoopkosten, blijft de marge met 17% op koers. Voor de rest van het jaar verwacht CEO Alan Jope dat verdere prijsstijgingen die marge niet alleen onder controle houden, maar de omzet zelfs met meer laten groeien dan de maximum 6,5% waar de groep eerder van uitging.

“We gaan door met het herschikken van onze portefeuille”, zegt de topman nog. Hij heeft op 1 juli een nieuwe bedrijfsstructuur ingevoerd, die gepaard ging met het ontslag van 1500 medewerkers wereldwijd. Unilever verkocht recent ook zijn thee-afdeling, maar kocht in de plaats de leverancier van haarverzorgingsproducten Nutrafol.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

Unilever slaagt er vlot in de hogere kosten en inflatie te compenseren met hogere verkoopprijzen. Zelfs zo vlot dat de FMCG-reus de verwachtingen voor de rest van het jaar optrekt en de winstmarge mooi op koers blijft.

Meer Food
Bekijk meer
  • icon
    Food22 maart, 2023
    Opmerkelijke primeur: prijskorting voor Duvel

    Voor het eerst in z’n geschiedenis staat Duvel in promotie. Nooit eerder gaf het blonde biermerk prijskorting, maar de concurrentie in de biermarkt blijkt bikkelhard…

  • icon
    Food22 maart, 2023
    Laatste Buurtslagers verdwijnt bij Lidl

    Na 28 jaar eindigt het verhaal van Buurtslagers bij Lidl in Vlaanderen. Meat&More, het bedrijf achter het slagerij- en traiteurconcept, blijft wel actief bij andere supermarktketens en opent bijkomende maaltijdwinkels onder het enseigne Bon’Ap.

  • icon
    Food22 maart, 2023
    Nog 65 Delhaize-supermarkten gesloten, depots weer open

    Woensdag staken nog 65 van de 128 geïntegreerde supermarkten van Delhaize. In Vlaanderen zijn bijna alle winkels weer open. Ook de distributiecentra werken weer zo goed als normaal.

Evenementen
  • 23
    mrt

    Omnichannel & E-Commerce Congress
  • 20
    apr

    RetailDetail Congress
  • 11
    mei

    Fashion & Beauty Congress
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress
Meest gelezen
  • icon

    Food6 maart, 2023

    Onheilspellende bijzondere ondernemingsraad bij Delhaize

  • icon

    Food15 maart, 2023

    200 kandidaat-overnemers voor Delhaize-filialen

  • icon

    Elektro23 februari, 2023

    Ook Coolblue komt tot stilstand

  • icon

    Algemeen28 februari, 2023

    Action-rivaal TEDi komt naar België

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN