RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Unilever
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Verenigd Koninkrijk
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Unilever wentelt hogere kosten vlot af op klanten

iconFood26 juli, 2022

Unilever slaagt er vlot in de hogere kosten en inflatie te compenseren met hogere verkoopprijzen. De FMCG-reus kan zo zelfs de verwachtingen voor de rest van het jaar optrekken en de winstmarge mooi op koers houden.

Tweede helft meer van dat

Van de consumptiecrisis heeft Unilever niet veel last: hoewel het volume kromp in de eerste helft van dit jaar, steeg de omzet met 8,1%. Dat is allemaal te danken aan prijsstijgingen met ruim 10%. De grootste merken van de groep, die goed zijn voor meer dan een miljard euro, groeiden met 9,4%. Vooral in de Verenigde Staten en India presteerde Unilever sterk. Opvallend: e-commerce vertegenwoordigt ondertussen 14% van de omzet, in pre-coronajaar 2019 was dat nog maar 6%.

Ondanks een iets lagere brutowinstmarge, door de stijgende inkoopkosten, blijft de marge met 17% op koers. Voor de rest van het jaar verwacht CEO Alan Jope dat verdere prijsstijgingen die marge niet alleen onder controle houden, maar de omzet zelfs met meer laten groeien dan de maximum 6,5% waar de groep eerder van uitging.

“We gaan door met het herschikken van onze portefeuille”, zegt de topman nog. Hij heeft op 1 juli een nieuwe bedrijfsstructuur ingevoerd, die gepaard ging met het ontslag van 1500 medewerkers wereldwijd. Unilever verkocht recent ook zijn thee-afdeling, maar kocht in de plaats de leverancier van haarverzorgingsproducten Nutrafol.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

Unilever slaagt er vlot in de hogere kosten en inflatie te compenseren met hogere verkoopprijzen. Zelfs zo vlot dat de FMCG-reus de verwachtingen voor de rest van het jaar optrekt en de winstmarge mooi op koers blijft.

Meer Food
Bekijk meer
  • iconFood18 augustus, 2022
    Ben & Jerry’s en Tony’s Chocolonely slaan de handen in elkaar

    Twee merken met een missie hebben elkaar gevonden: Ben & Jerry’s gaat z’n cacao voortaan fair inkopen via het platform van Tony’s Chocolonely. Beide bedrijven lanceren samen meteen ook enkele nieuwe producten.

  • iconFood17 augustus, 2022
    Zelfstandige supermarkten eisen ban op stuntpromoties en strenger vergunningsbeleid

    De concurrentie op de Belgische foodretailmarkt wordt onhoudbaar door een teveel aan supermarkten. Zelfstandige winkeluitbaters zien de marges krimpen en vragen overheidsmaatregelen.

  • iconFood17 augustus, 2022
    Carlsberg gaat voor nuluitstoot na sterke jaarhelft

    Carlsberg is het pre-coronaniveau ver voorbij. De brouwerijgroep is de schade van twee jaar pandemie aan het inhalen. Tegelijk lanceert de brouwerij nieuwe duurzaamheidsambities.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen29 juli, 2022
    De expansieplannen van Colruyt Group
  • iconFood28 juli, 2022
    België is lelijk eendje voor Carrefour
  • iconAlgemeen28 juli, 2022
    Amazon geeft Amazon.be definitief op
  • iconAlgemeen9 augustus, 2022
    Ochama levert nu ook in België, Frankrijk en Duitsland
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN