RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Adidas
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Duitsland
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Adidas boekt verrassend herstel na pijnlijke Yeezy-breuk

icon
Mode22 januari, 2025
DedMityay / Shutterstock.com

Adidas heeft in 2024 een indrukwekkende comeback gekend. Dankzij de populariteit van retro-sneakers Samba en Gazelle, gecombineerd met de verkoop van resterende Yeezy-voorraden, wist het Duitse merk de verwachtingen te overtreffen.

Surfen op de retrotrend

In het vierde kwartaal steeg de omzet met bijna 24% tot net geen 6 miljard euro, ruim boven de 5,3 miljard euro die analisten verwacht hadden. Ook de operationele winst verraste positief: na een verlies van 377 euro miljoen in vierde kwartaal van 2023 realiseerde Adidas nu een winst van 57 miljoen euro.

Over het hele jaar 2024 groeide de omzet met 11% tot bijna 23,7 miljard euro, terwijl de operationele winst meer dan vervijfvoudigde tot 1,3 miljard euro. De brutomarge verbeterde met 3,3 procentpunt naar 50,8%.

CEO Bjørn Gulden is dan ook tevreden over de resultaten: “Hoewel we nog niet zijn waar we op de lange termijn willen zijn, ben ik erg blij met deze ontwikkeling, die veel beter was dan we hadden verwacht. We zien duidelijk dat de interesse van consumenten en retailers in onze producten toeneemt, zowel bij Lifestyle als bij Performance.” De populariteit van retro-sneakers zoals de Samba en Gazelle vormde de kern van Adidas’ strategie in 2024. Het merk wist zo marktaandeel te winnen, mede dankzij zwakkere prestaties van concurrent Nike.

Nog steeds scoren met Kanye

Het herstel volgt op een zwaar 2023, waarin Adidas leed onder de stopzetting van de samenwerking met rapper Ye (Kanye West). De breuk, veroorzaakt door racistische uitlatingen van de artiest, leidde tot een aanzienlijke voorraad aan onverkochte Yeezy-sneakers. In 2024 kon Adidas echter een groot deel van de resterende voorraad succesvol verkopen.

Ondanks macro-economische onzekerheden blijft Adidas ook optimistisch over de toekomst. Het merk streeft naar verdere winstgroei en een verbetering van de operationele marge tot 10%. De definitieve jaarcijfers en vooruitzichten voor 2025 worden op 5 maart gepubliceerd.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode17 juli, 2025
    Mango maakt hoge groeiambities waar

    Crisis in de modebranche? Niet voor Mango: de Spaanse modegroep realiseerde een groei met dubbele cijfers in de eerste helft van van het huidige boekjaar 2025, mede dankzij een sterke focus op internationale expansie.

  • icon
    Mode16 juli, 2025
    Zara-eigenaar Inditex investeert in robotica-startup

    Inditex, de modegroep achter Zara, Bershka en Massimo Dutti, investeert in een Spaanse startup die artificiële intelligentie inzet om robots te laten werken in complexe omgevingen.

  • icon
    Mode16 juli, 2025
    Richemont ziet verkoop luxejuwelen stijgen

    De Zwitserse luxegroep Richemont ziet een omzetstijging van meer dan 10% voor haar juwelenmerken Cartier en Van Cleef & Arpels. Vermogende consumenten blijven hoogwaardige producten kopen, ondanks de geopolitieke onzekerheid.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food3 juli, 2025
    Del Monte vraagt faillissement aan
  • icon
    Food24 juni, 2025
    Ongeziene breuk: Jumbo wisselt van broodleverancier
  • icon
    Food24 juni, 2025
    [In Beeld] Zo ziet een Franse Colruyt eruit
  • icon
    Food23 juni, 2025
    Colruyt “houdt alle pistes open” voor ZEB en Bike Republic
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN