RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven COSH&M
  • Onderwerpen InnovatieWinkelconcept
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M Group geeft winkels een upgrade met slimme technologie

icon
Mode31 mei, 2022
H&M

Technologie speelt een sleutelrol in het verbeteren van de winkelbeleving en het bouwen van relevante klantrelaties, zegt H&M Group. In winkels van modelabel COS test de retailer enkele vernieuwende oplossingen.

Virtueel kledij passen

In Amerikaanse winkels van COS rolt H&M een pilootproject uit met nieuwe oplossingen die shoppers een naadloze en leuke winkelervaring moeten bezorgen. Klanten kunnen er stijladvies krijgen, sneller afrekenen en beschikken over verbeterde leverings- en retouropties. De verwachtingen liggen immers steeds hoger op het vlak van keuze en gemak, zegt de retailer.

In een eerste pilootwinkel, in Beverly Hills, heeft COS de paskamers uitgerust met slimme spiegels. Die herkennen product, maat en kleur en geven klanten vervolgens persoonlijk advies op het vlak van styling. Vanuit de paskamer kan je bovendien bijkomende items laten bezorgen, zonder dat je zelf weer de winkel in moet. In de winkel zelf bevinden zich andere types van spiegels, waar klanten kledij virtueel kunnen passen. Daarnaast test H&M nieuwe, snellere kassa-oplossingen. Klanten hoeven niet meer aan te schuiven aan de uitgang, maar kunnen afrekenen bij medewerkers op de winkelvloer.

Advies van algoritmes

Na de eerste positieve ervaringen in Beverly Hills wil H&M de technologie nu verder uitrollen naar bijkomende Amerikaanse COS-winkels. Of de technologie ook naar Europa komt, is niet bekend.

De inzet van vernieuwende technologie op de winkelvloer is niet nieuw: de Amerikaanse modeketen Rebecca Minkoff pakt al sinds enkele jaren uit met digitale snufjes op de winkelvloer. En zopas nog opende Amazon zijn eerste Style kledingwinkel. Daar winkelen shoppers via een app en krijgen ze gepersonaliseerd stijladvies op basis van algoritmes.

Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode14 november, 2025
    Franse warenhuisketen BHV stelt opening van vijf Shein-winkels uit

    De opening van Shein-winkels in vijf Franse BHV-warenhuizen, die gepland was voor november en december, wordt “met enkele dagen of weken” uitgesteld omdat de retailer aanbod en prijzen wil aanpassen.

  • icon
    Mode14 november, 2025
    Vinted gaat van start in de Verenigde Staten

    Vinted richt het vizier op de Verenigde Staten, nu de omzet dit jaar de mijlpaal van 10 miljard euro bereikt. Vanaf maandag is het tweedehandsplatform beschikbaar in New York, als eerste test.

  • icon
    Mode14 november, 2025
    WK atletiek doet Asics over de grenzen heen groeien

    De Japanse sportmodegroep Asics wist in de eerste drie kwartalen van 2025 een dubbelcijferige groei te behalen in zowel verkoop als winst. In alle regio’s was er deze zomer groei.

Evenementen
  • 20
    nov
    RETAILDETAIL NIGHT 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food30 oktober, 2025
    Tweede Belgische Albert Heijn XL opent op 19 november
  • icon
    Food3 november, 2025
    Albert Heijn verlegt promotionele grenzen met ‘2+5 gratis’-actie
  • icon
    Food5 november, 2025
    Colruyt reageert fors op stunt Albert Heijn
  • icon
    Food3 november, 2025
    Okay bundelt krachten met Bon’Ap
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN