H&M Group opent nog twee winkels op Antwerpse Meir

H&M Group opent nog twee winkels op Antwerpse Meir
Shutterstock

De Zweedse H&M Group blijft zijn aanwezigheid op de Antwerpse Meir verder uitbreiden. Momenteel heeft het modebedrijf er al drie vestigingen, en met Monki en Weekday komen er nog twee winkels bij.

Visitekaartje

Voor de twee nieuwe winkels de deuren openen, is het eerst de beurt aan het filiaal tegenover de Stadsfeestzaal. “Daar hadden we al een filiaal met onder meer een H&M Homecollectie. Dat pand werd volledig gestript en moet het visitekaartje worden van de franchise in België, net zoals er al flagshipstores zijn in Parijs en Londen”, zegt Matthieu Colpaert van H&M aan GVA. “Zo’n flagshipstore heeft alle verschillende collecties van H&M en is een paradepaardje wat interieur betreft.”

 

In mei is het dan de beurt aan een tweede winkel van Weekday. Dat nieuwe concept is al sinds vorig jaar te vinden in de Kammenstraat, in het pand waar vroeger Fish & Chips zat. “Weekday komt op de plek van Bijou Brigitte aan de voorkant van de Stadsfeestzaal en loopt door tot in de Stadsfeestzaal. Daarvoor werden twee panden samengevoegd tot een winkel van ongeveer 750 vierkante meter”, zegt Steven Bervoets, manager van de Stadsfeestzaal.

 

Ander doelpubliek

Ook in november opent een filiaal van Monki, dat met 550 m² de grootste winkel van Europa en Azië zal worden. “Antwerpen is een geweldige stad die erg befaamd is in de modewereld", zei algemeen directeur Lea Rytz Goldman daar eerder al over. “We kunnen niet wachten om onze Belgische klanten de enige echte Monki-ervaring aan te bieden in onze grootste winkel tot nu toe.”

 

Zo zullen er dus in totaal vijf winkels van de H&M Group te vinden zijn in Antwerpen, op enkele honderden meters van elkaar, met ook nog de eerste winkel van Weekday iets verderop in de Kammenstraat. Toch is dat volgens H&M geen probleem, omdat alle formules op een ander publiek mikken.

 

“Monki is er voor jongere, modebewuste meisjes en Weekday trekt meer de kaart van de urban mode. Antwerpen is nog altijd de modestad bij uitstek. De stad is ook een perfecte barometer om nieuwe concepten uit te testen. We kiezen er bewust voor om in Antwerpen zware investeringen te doen”, besluit Colpaert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winkelcentra AG Real Estate sluiten jaar positief af

17/01/2018

De zeven winkelcentra van vastgoedgroep AG Real Estate hebben het voorbije jaar iets meer bezoekers over de vloer gehad dan in 2016. Dat was met name te danken aan een sterke prestatie van het Brusselse City2.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Vijf procent meer bezoekers voor Waasland Shopping Center

15/01/2018

Waasland Shopping Center mocht in 2017 5% meer bezoekers verwelkomen, goed voor 6,34 miljoen bezoekers in totaal. Die klanten kwamen ook steeds vaker van ver.

Back to top