H&M Group opent nog twee winkels op Antwerpse Meir

H&M Group opent nog twee winkels op Antwerpse Meir
Shutterstock

De Zweedse H&M Group blijft zijn aanwezigheid op de Antwerpse Meir verder uitbreiden. Momenteel heeft het modebedrijf er al drie vestigingen, en met Monki en Weekday komen er nog twee winkels bij.

Visitekaartje

Voor de twee nieuwe winkels de deuren openen, is het eerst de beurt aan het filiaal tegenover de Stadsfeestzaal. “Daar hadden we al een filiaal met onder meer een H&M Homecollectie. Dat pand werd volledig gestript en moet het visitekaartje worden van de franchise in België, net zoals er al flagshipstores zijn in Parijs en Londen”, zegt Matthieu Colpaert van H&M aan GVA. “Zo’n flagshipstore heeft alle verschillende collecties van H&M en is een paradepaardje wat interieur betreft.”

 

In mei is het dan de beurt aan een tweede winkel van Weekday. Dat nieuwe concept is al sinds vorig jaar te vinden in de Kammenstraat, in het pand waar vroeger Fish & Chips zat. “Weekday komt op de plek van Bijou Brigitte aan de voorkant van de Stadsfeestzaal en loopt door tot in de Stadsfeestzaal. Daarvoor werden twee panden samengevoegd tot een winkel van ongeveer 750 vierkante meter”, zegt Steven Bervoets, manager van de Stadsfeestzaal.

 

Ander doelpubliek

Ook in november opent een filiaal van Monki, dat met 550 m² de grootste winkel van Europa en Azië zal worden. “Antwerpen is een geweldige stad die erg befaamd is in de modewereld", zei algemeen directeur Lea Rytz Goldman daar eerder al over. “We kunnen niet wachten om onze Belgische klanten de enige echte Monki-ervaring aan te bieden in onze grootste winkel tot nu toe.”

 

Zo zullen er dus in totaal vijf winkels van de H&M Group te vinden zijn in Antwerpen, op enkele honderden meters van elkaar, met ook nog de eerste winkel van Weekday iets verderop in de Kammenstraat. Toch is dat volgens H&M geen probleem, omdat alle formules op een ander publiek mikken.

 

“Monki is er voor jongere, modebewuste meisjes en Weekday trekt meer de kaart van de urban mode. Antwerpen is nog altijd de modestad bij uitstek. De stad is ook een perfecte barometer om nieuwe concepten uit te testen. We kiezen er bewust voor om in Antwerpen zware investeringen te doen”, besluit Colpaert.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Winkelcentrum Rive Gauche groot succes

25/09/2017

Rive Gauche, het nieuwe winkelcentrum in Charleroi, is een groot succes. In de eerste zes maanden na opening kreeg het al vier miljoen bezoekers over de vloer. Het is zo meteen het drukste winkelcentrum van Wallonië.

Back to top