RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
  • Advertising & Partnerships
    • Online advertising
    • Print advertising
    • Event partnerships
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Inno
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

INNO maakt dit jaar weer winst

iconMode1 augustus, 2022
Inno Liège
Inno

INNO schreeuwt het bijna van de daken: de ’turnaround’ is geslaagd. De warenhuisketen verwacht dit boekjaar, dat in september afloopt, te eindigen met positieve winstcijfers. En dat was al even geleden…

Na jaren in het rood

Tijdens de coronacrisis kleurden de winstcijfers bij INNO (toen nog Galeria Inno) bloedrood: het ‘ebitda’ dook in 2020 liefst tien miljoen euro onder nul. Niet dat het er voor corona zoveel rooskleuriger uitzag, want al in 2019 was CEO Armin Devender aangetrokken om de Belgische warenhuisketen uit het slop te halen.

De missie is geslaagd, kondigt de topman nu trots aan, net wanneer de keten haar 125e verjaardag viert. INNO verwacht het boekjaar in september af te sluiten met een ebitda van tien miljoen euro boven nul. Toch blijft de omzet nog achter op het pre-coronaniveau: Devender gaat uit van 295 miljoen euro omzet dit jaar, tegenover 326 miljoen euro in 2019.

Het was dit voorjaar even bijzonder kalm in de winkels, zo kalm zelfs dat een deel van het personeel een tijdje op non-actief is gezet. Toch is de evolutie positief, beklemtoont de topman tegenover Lebensmittel Zeitung: in 2021 bereikte de omzet nog een dieptepunt van slechts 235 miljoen euro. Dit jaar is dus beduidend beter.

Modern bedrijf met historisch imago

Twee jaar na de start van het herstelplan heeft INNO weer haar eigen identiteit, zegt Devender nog in een filmpje op LinkedIn. De strategische turnaround grijpt terug naar het historische imago van de ‘Innovation’ van weleer, met een nieuwe naam, nieuw getrouwheidsprogramma, vernieuwde winkels en een onlinemarktplaats. De webshop levert op dit moment nog geen 2% van de totale omzet op, geeft Devender toe, maar in 2025 moet dat omzetaandeel al 20% zijn.

Tegen 2025 moeten ook alle zestien warenhuizen gerenoveerd zijn. Dit najaar ligt de focus op Brussel: de vestiging van de Louizalaan ondergaat een grondige, integrale renovatie van elke verdieping. Ook de werken in de Brusselse Nieuwstraat zijn al bezig en zullen in het voorjaar van 2023 klaar zijn. Hier wordt het gelijkvloers en de eerste verdieping vernieuwd.

INNO werkt naar eigen zeggen tegelijkertijd aan een nieuwe cultuur, om een “modern bedrijf met platte hiërarchieën” te worden. Dat de keten haar bedrijfsresultaten zo publiekelijk aankondigt, is daar al een voorbeeld van. Het bedrijf probeert bovendien sneller te worden, met verbeterde processen en een nieuw IT-systeem.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo
Inno Liège

INNO schreeuwt het bijna van de daken: de turnaround is geslaagd. De warenhuisketen verwacht dit jaar, dat in september afloopt, te eindigen met positieve winstcijfers, na jaren in het rood.

Meer Mode
Bekijk meer
  • iconMode18 augustus, 2022
    H&M-dochter COS start met groothandel

    COS, een dochtermerk van de H&M-groep, stapt in de groothandel. Al deze herfst is het damesmerk te vinden bij Nordstrom, Breuninger in Duitsland en Yoox.

  • iconMode18 augustus, 2022
    Hoe H&M vervuiling verpakte als duurzaamheid en werd betrapt

    Een Amerikaanse consument klaagt H&M Group aan voor ‘greenwashing’. H&M verfraaide zijn milieuscores door minpunten te veranderen in pluspunten. Letterlijk.

  • iconAlgemeen16 augustus, 2022
    Last call: mis je vlucht naar Tokio niet

    Grijp je laatste kans om mee te gaan op Retailhunt naar het verbluffende Japan. Aarzel niet: per tour zijn nog maar 2 tot 3 plaatsen beschikbaar.

Evenementen
  • 14
    sep
    Captains of Retail 2022
  • 22
    sep
    RetailDetail Day 2022
  • 13
    okt
    Human Resources & People Congress
  • 20
    okt
    Trade & Shopper Marketing Congress
  • 24
    nov
    RetailDetail Night 2022
Meest gelezen
  • iconAlgemeen29 juli, 2022
    De expansieplannen van Colruyt Group
  • iconFood28 juli, 2022
    België is lelijk eendje voor Carrefour
  • iconAlgemeen28 juli, 2022
    Amazon geeft Amazon.be definitief op
  • iconAlgemeen9 augustus, 2022
    Ochama levert nu ook in België, Frankrijk en Duitsland
Volg RetailDetail
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • LinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2022 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN