Sportketen United Brands heeft zijn vestiging in Oud-Turnhout compleet vernieuwd, met de focus op beleving en op digitalisering. Dorien Piessens, dochter van oprichter en CEO Marc Piessens, bereidt zich inmiddels voor om het stuur over te nemen.
Bedrijf wapenen voor de toekomst
Afgelopen weekend ging de vernieuwde winkel open. “De zaak bestaat al zestien jaar en had een facelift nodig”, zegt CTO Dorien Piessens. “Het team heeft ontzettend hard gewerkt om een mooie, nieuwe winkel te creëren, die veel opener en lichter is.”
United Brands Oud-Turnhout wil de klant meer beleving brengen: de servicepoints staan bijvoorbeeld in de winkel. “Een voetbalshirt bedrukken, een tennisracket besnaren, ski’s onderhouden… de klant ziet met eigen ogen hoe we het doen. Verder kunnen we nu in elk van onze winkels een volledige loopanalyse maken, zodat we voor iedereen de perfecte loopschoen kunnen adviseren. Dat is hoe onze expertise ook vandaag een meerwaarde kan bieden voor de klant.”
Ook staan in er elke winkel nu digitale kiosken. “Hiermee kan de klant online een bestelling plaatsen, en die vervolgens thuis laten leveren of in de winkel naar keuze. Klanten kunnen natuurlijk ook thuis verder shoppen en hun bestelling in de winkel laten leveren.”
Familiebedrijf United Brands is 100% Belgisch en heeft zeven winkels (nummer acht heropent in december, in Kortrijk). CEO Marc Piessens staat klaar om het bedrijf over te laten aan zijn dochter Dorien. “We wapenen het bedrijf voor de toekomst. Daar hoort ook een herstructureringsfase bij. Er is in Vlaanderen zonder twijfel ruimte voor een sportketen met een heel breed aanbod aan merken en veel aandacht voor persoonlijke service. United Brands heeft een duidelijke plaats in de markt. Het bedrijf moet wel terug fitter worden. De verbouwing in Turnhout is een stap in de juiste richting”, aldus Dorien.