Voor de tweede week op rij opent de Duitse parfumerieketen Douglas een vestiging op een premiumlocatie, en alweer is het over de koppen lopen. Vanochtend vroeg stonden er honderden mensen aan te schuiven op de Meir in Antwerpen.
Goodiebag
Het is Douglas menens in België: een week na de succesvolle opening van een winkel aan de Veldstraat in Gent, is het nu de beurt aan de Antwerpse Meir om een soortgelijke massa te verwelkomen.
Heel wat shoppers hebben enkele uurtjes wachten wel over om een goodiebag in de wacht te slepen, maar de aantrekkingskracht van de keten gaat verder. Douglas houdt de vinger goed aan de pols wat betreft producten die populair zijn op sociale media, en in het bijzonder jonge meisjes kijken hun ogen uit naar dingen die ze hebben leren kennen bij hun favoriete influencers op TikTok of Instagram.
Twee jaar geleden opende Douglas zijn eerste Belgische vestiging in het winkelcentrum van Wijnegem, sindsdien volgden ook nog Genk, Gent, Leuven, Sint-Niklaas en Turnhout. Met de Antwerpse vestiging erbij zitten de Duitsers dus nu aan zeven Belgische vestigingen.
Onder topman Sander van der Laan zet de keten in op fysieke winkels en een mix van populaire en premium producten. Dat legt de keten zeker geen windeieren: vorig jaar wist Douglas zijn nettowinst te vervijfvoudigen naar 84 miljoen euro.