RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Decathlon
  • Onderwerpen Retaildesign
  • Geografie Brussel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

[In Beeld] Decathlon heropent eerste Belgische winkel in “Ikea-stijl”

icon
Vrije tijd15 juni, 2024
  • Decathlon

De Decathlon-winkel van Evere zit in een nieuw jasje. De grootste Belgische vestiging is als eerste van het land ingericht met het nieuwste winkelconcept, zoals dat eerder al in Parijs en Londen te zien was. Het maakt allemaal deel uit van de grote ‘rebranding’ van de sportretailer.

Eerste van 33

Zaterdag heropende de winkel van 9.300 m² met een nieuwe indeling en huisstijl, om “klanten beter wegwijs te maken” tussen de 45.000 uitgestalde producten. Tegen eind 2025 krijgen 33 Belgische dezelfde behandeling, net als op termijn alle 1.700 Decathlons wereldwijd.

De nieuwe lay-out is niet alleen “avontuurlijker”, maar ook in “Ikea-stijl” volgens het persbericht: bezoekers volgen er een wandelpad dat hen langs de verschillende sportopstellingen leidt. Of zoals de keten het uitdrukt: “een circulaire winkelroute, waarbij bezoekers in elk gangpad in elke afdeling links en rechts artikelen uit dezelfde sport zien”.

Showcases en digitale zuilen

De bedoeling is duidelijk: in plaats van de ‘big box’ van weleer, moet Decathlon een “ontdekkingswinkel” worden. “Je wordt bij wijze van spreken ondergedompeld in elke sport. Dat moet het makkelijker maken om intuïtief te navigeren in ons ruime assortiment”, zegt Gregory Crucifix. Zogenaamde ‘showcases’ tonen hoe de producten gebruikt en gecombineerd kunnen worden, terwijl klanten producten via digitale zuilen kunnen vergelijken. Ze kunnen producten op de zuilen leggen, waarna ze op het beeldscherm erboven alle specificaties te zien krijgen.

Online en offline moeten elkaar ook beter aanvullen: naast de fysieke winkels krijgt ook de website vanaf volgende week een nieuwe look. Via digitale schermen wordt het online assortiment naar de winkels gebracht, terwijl het assortiment in de winkel is geoptimaliseerd. Decathlon koos recent voor een vereenvoudigd merkenportfolio van negen huismerken, naast vier zogenoemde expertmerken. Een voorbeeld van dat laatste is wielermerk Van Rysel, dat in Londen een eigen shop-in-shop kreeg.

Meer over... Vrije tijd
Zie meer
  • icon
    Vrije tijd16 juni, 2025
    Nieuw logo is begin van grotere transformatie bij Dreambaby

    Dreambaby, de Belgische winkelketen voor jonge ouders en hun baby's, lanceert een nieuw logo en vernieuwde huisstijl. Dit najaar opent de retailer ook zijn eerste winkel volgens een vernieuwd winkelconcept in Brugge.

  • icon
    Vrije tijd4 juni, 2025
    [In Beeld] Bongo-winkels worden “cadeau-ateliers”

    Winkels van Bongo zijn voortaan geen gewone verkooppunten meer, maar “cadeau-ateliers” waar klanten in zes stappen naar het gepaste geschenk worden geleid, dat ze daarna zelf kunstig kunnen verpakken.

  • icon
    Vrije tijd27 mei, 2025
    Filigranes trekt 80.000 bezoekers in eerste maand na heropening

    Een maand na de heropening van de bekende Brusselse boekhandel Filigranes in luxewarenhuis Mayfair ziet eigenaar Mehmet Sandurac massale belangstelling, een mooie omzetevolutie en een succesvolle zondagsopening.

Evenementen
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
  • 25
    sep
    RETAIL MARKETING DAY 2025
Meest gelezen
  • icon
    Food2 juni, 2025
    Colruyt en Delhaize weigeren nieuwe (en dure) Lay’s-verpakking
  • icon
    Food23 mei, 2025
    “Ahold Delhaize poogde Carrefour in te lijven”
  • icon
    Mode28 mei, 2025
    [In Beeld] H&M stopt Gentse flagshipstore in nieuw jasje
  • icon
    Mode30 mei, 2025
    Waarom Nike in België voor ontslagen vreest
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN