RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inschrijven
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Stefan Van Rompaey
In dit artikel
  • Bedrijven Nationale Loterij
  • Onderwerpen MarketingPublireportage
  • Geografie België
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Nationale Loterij rolt nieuw corporate merkbeeld uit: “Een publiekstrekker voor de verkooppunten”

icon
Vrije tijd3 januari, 2023

(Publireportage) In meer dan 7600 verkooppunten rolt de Nationale Loterij z’n nieuwe merkidentiteit uit. Een herkenbaar, consistent merkbeeld straalt vertrouwen uit en leidt tot betere verkopen.

“Half België speelt mee”

“We luisteren naar de noden van onze spelers én onze retailers”, zegt Retail Permanent POS Material Manager Michel Tinck van de Nationale Loterij. “We investeren in onze winkelpunten: we gaan heel ons retailnetwerk transformeren naar een nieuwe look & feel.” Waarom de Nationale Loterij dit doet? De herkenbaarheid van het merk doorheen de verschillende verkoopkanalen is een sleutelfactor.

“Sommige consumenten bezoeken op één dag soms wel drie verkooppunten waar de spelen van de Nationale Loterij worden aangeboden. Het is voor ons van essentieel belang om op die locaties zichtbaar te zijn met een uniforme en sluitende merkuitstraling. Producten van de Nationale Loterij aanbieden zorgt voor extra trafiek in een winkel. Bijvoorbeeld, wanneer de Euromillions Jackpot meer dan 100 miljoen euro bedraagt dan speelt half België mee. De aantrekkingskracht van dit momentum gekoppeld aan een verhoogde visibiliteit en herkenbaarheid van de spelen van de Nationale Loterij leidt tot extra opportuniteiten voor onze verkooppunten. Dit zorgt niet alleen voor extra verkoop van Loterijproducten en meer trafiek. Bovendien kopen die spelers ook nog andere producten in die verkooppunten.”

Uniform en consistent

Samengevat betekent een meer adequate en consistentere visibiliteit meer klanten, meer verkoop, meer kansen voor upselling en cross selling. Herkenbaarheid zorgt ook voor een rustiger en beter leesbaar winkelbeeld. “We streven naar een uniforme en consistente lijn in onze communicatie met de spelers in onze verkooppunten.”

Het kansspelbedrijf is aanwezig in zowat 7600 verkooppunten onderverdeeld in vier types distributiekanalen: krantenwinkels, voedingswinkels, tankstations en andere handelszaken, zoals bijvoorbeeld horeca. De uitrol van deze nieuwe visuele identiteit zal bijdragen tot meer consistentie en een betere herkenning van het merk en van de spelen doorheen deze verschillende types verkooppunten.

Vertrouwen uitstralen

“We laten ons corporate merk ‘Nationale Loterij’ beter tot uiting komen, in de huiskleuren groen en wit, met daaronder onze belangrijkste merken: Lotto, EuroMillions, CA$H en Win for Life. We koppelen die topmerken aan de waarden en normen van de Nationale Loterij. Zo stralen we vertrouwen uit.”

De Nationale Loterij is een organisatie die instaat voor het aanbieden van een betrouwbare en veilige spelomgeving waarin een verantwoorde benadering van het spelgebeuren steeds breed wordt uitgedragen. We streven ernaar om een ondubbelzinnige en doordachte spelervaring aan te bieden in alle verkooppunten waar we aanwezig zijn.

De Nationale Loterij liet een twintigtal visuele communicatiedragers ontwikkelen om haar identiteit, haar spelen en haar reclamecampagnes tot uiting te laten komen. Het gamma dat werd ontwikkeld voor de verkooppunten omvat zowel materiaal voor buiten zoals lichtreclame, als voor binnen, zoals een display waarin het gamma krasloten wordt gepresenteerd. Daarnaast wil de Nationale Loterij klaar zijn voor verdere stappen op het vlak van digitalisering: in een aantal modules werd ruimte voorzien voor de installatie van digitale schermen in de toekomst.

Ambitieuze operatie

Voor de ontwikkeling van het winkelmateriaal heeft de Nationale Loterij een partnership met Thinkerbell, een Belgisch bedrijf gespecialiseerd in de ontwikkeling van POSmateriaal. 7600 verkooppunten herinrichten, dat doe je niet op enkele weken: het gaat om een ambitieuze operatie. Ons doel is om onze nieuwe visuele identiteit uit te rollen in de verkooppunten over een periode van 3 jaar.

“We pakken eerst de krantenwinkels aan. Iedereen komt aan de beurt. De grote distributieketens zullen snel schakelen: het initiatief wordt even positief onthaald bij de zelfstandige handelaars als bij de ketens.” Dit is een langetermijnverhaal, benadrukt Michel Tinck. “We willen de visibiliteit van ons merk over heel het land blijvend verbeteren.”

https://www.nationale-loterij.be/

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Inschrijven
logo

In meer dan 7600 verkooppunten rolt de Nationale Loterij z’n nieuwe merkidentiteit uit. Een herkenbaar, consistent merkbeeld straalt vertrouwen uit en leidt tot betere verkopen.

Meer Vrije tijd
Bekijk meer
  • icon
    Vrije tijd23 maart, 2023
    Dille & Kamille trekt in 2024 naar Frankrijk

    Na een uitdagend jaar 2022 gaat Dille & Kamille door op z’n elan met een tweede winkel in Wallonië en een vierde in Duitsland. Volgend jaar trekt de duurzame winkelketen ook naar Frankrijk, met een lokale partner.

  • icon
    Vrije tijd14 maart, 2023
    Bike24 breidt uit naar Benelux-landen

    Het Duitse onlineplatform Bike24 zet z’n Europese veroveringstocht verder met de opening van nieuwe fietsenwebshops voor België, Nederland en Luxemburg. De ambitie: een van de marktleiders in online fietsretail worden.

  • icon
    Vrije tijd13 maart, 2023
    Dille & Kamille trekt naar Namen

    Dille & Kamille opent binnenkort een winkel in Namen. Het wordt pas de tweede vestiging van de keten in Wallonië.

Evenementen
  • 20
    apr

    RetailDetail Congress
  • 11
    mei

    Fashion & Beauty Congress
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress

Meest gelezen
  • icon

    Food6 maart, 2023

    Onheilspellende bijzondere ondernemingsraad bij Delhaize

  • icon

    Food15 maart, 2023

    200 kandidaat-overnemers voor Delhaize-filialen

  • icon

    Food29 maart, 2023

    Sociale onrust breidt uit naar Aldi

  • icon

    Algemeen7 maart, 2023

    [In Beeld] Dit kunnen we verwachten van TEDi in België

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN