Ikea lanceert een vernieuwd loyaltyprogramma voor Ikea Family-leden. Via het nieuwe puntensysteem ontvangen klanten persoonlijke kortingen, die ze flexibel kunnen inzetten.
Zoals een inbussleutel
In plaats van bijvoorbeeld een korting van tien euro voor wie meermaals langskomt, zoals de vroegere Visitation Voucher van Ikea, kiest de meubelretailer nu voor een flexibeler systeem van punten sparen. Het nieuwe beloningssysteem beloont ook digitale interacties en is voor meer zaken inzetbaar.
Punten verzamelen kan voortaan door aankopen in de winkel of online, maar ook door in te loggen op je Ikea-account, een verlanglijstje aan te maken of een afspraak te maken voor een keukenplanning. Die punten kan je dan weer gebruiken voor korting op producten, leveringen of consumpties in het restaurant, de bistro of de Zweedse shop.
Met het nieuwe systeem mikt Ikea op meer gebruiksgemak en personalisering. “We weten dat we niet de eersten zijn met een beloningssysteem, maar dat gaf ons de kans om goed te luisteren naar wat onze klanten écht belangrijk vinden,” zegt Julie Mexence van Ikea België. Als symbool voor het vernieuwde systeem koos Ikea trouwens voor een vertrouwde klassieker: de zeshoekige inbussleutel.