RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven GaleriaInno
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie België
  • Personen Armin Devender
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Inno is na twee jaar weer winstgevend

icon
Mode20 oktober, 2022
INNO

Inno heeft het tij kunnen keren: de Belgische warenhuisketen is vandaag weer winstgevend. Na 20 miljoen euro in het rood te hebben gestaan, eindigt dit jaar met positieve cijfers.

21 strategische projecten

Inno – toen officieel nog Galeria Inno – eindigde 2020 met een operationeel verlies van 10,1 miljoen euro. Vandaag kondigt de warenhuisketen trots aan dat die bladzijde is omgeslagen: dit jaar verwacht de Belgische retailer te eindigen met een positief Ebitda van meer dan 10 miljoen euro. Ook onder de streep zal de keten weer winstgevend zijn, na het verlies van 20,3 miljoen euro in het boekjaar 2019-2020.

“In nauwelijks twee jaar tijd hebben we het tij gekeerd. Toen de coronacrisis uitbrak, hebben we 21 strategische projecten gelanceerd en consequent geïmplementeerd. We stopten nooit met investeren in de toekomst, en daarvan plukken we nu de vruchten”, zegt CEO Armin Devender.

Duitsland geen impact

Voor het net begonnen boekjaar verwacht de warenhuisketen nu ook een omzetstijging tot 314 miljoen euro. In de komende vijf jaar voorspelt Inno een omzetgroei tot 350 miljoen euro. “Vandaag vaart het Belgische Inno een eigen koers, los van onze Duitse eigenaar Galeria Karstadt Kaufhof. Zo hanteren we een eigen inkoopstrategie en draaien we op een apart, nieuw ERP-systeem. Daardoor hebben de huidige ontwikkelingen in Duitsland geen impact op ons,” aldus nog Devender.

De keten wil zich onder andere meer als premiumwarenhuis positioneren. Premiummerken worden in de komende jaren het zwaartepunt, aangevuld met mainstreamproducten waar klanten dat willen. Die aanpak heet “diep democratisch” te zijn: “Iedereen is hier welkom en kan zonder schroom de premiumproducten bekijken. We geven shoppers een heel ander gevoel dan in de eigen winkels van de luxemerken”, vertelt de CEO.

Ook online is een groeiend verkoopkanaal. De nieuwe marktplaats moet in de komende jaren goed worden voor 15 tot 20% van de omzet. Inno biedt het platform, maar zijn het de merken die de producten leveren. Over die digitale strategie vertelt de grootwarenhuisketen meer op de RetailDetail Night op 24 november.

Klik hier voor info en tickets voor de RetailDetail Night
Meer over... Mode
Zie meer
  • icon
    Mode19 december, 2025
    Eén fotoshoot, honderden outfits: Zara laat AI los op echte modellen

    Zara zet kunstmatige intelligentie in om beelden te creëren van echte modellen in wisselende outfits. De modeketen wil zo de productie van campagnebeelden versnellen.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Nike: zwakke Chinese verkoop ondermijnt vertrouwen in herstel

    Nike blijft worstelen met de Chinese markt, terwijl de sneakermaker elders voorzichtige vooruitgang boekt. De comeback van het merk verloopt "twee stappen voorwaarts en één stap achteruit", vinden analisten.

  • icon
    Mode19 december, 2025
    Bengaalse textielsector bereidt EU-productpaspoort voor

    De Europese Unie wil digitale productpaspoorten voor kleding die milieuclaims onderbouwen. Terwijl veel producenten wereldwijd nog op details wachten, nemen producenten in Bangladesh alvast maatregelen. Dat is niet onbelangrijk, want het land is de op een na grootste kledingexporteur ter wereld.

Meest gelezen
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food18 december, 2025
    “Carrefour dicht bij Roemeense deal”
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN