Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones | RetailDetail

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones

Coolblue lanceert reparatiedienst voor smartphones
© Coolblue

Coolblue heeft zich weer een extra stukje van de 'customer journey' toegeëigend: nu stort de Rotterdamse webshop(groep) zich ook op het herstellen van smartphones.

 

Enkel Apple en Samsung

De dienst CoolblueRepareert begint wel enigszins beperkt: slechts in vier winkels (Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en Utrecht) en alleen voor Samsung en Apple. Binnen die grenzen hebben klanten wel hun smartphone binnen de twee uur terug. Hoewel de reclame focust op schermen, kunnen klanten overigens ook accu's (voor Apple en Samsung) en backcovers, camera's voor en achter, luidsprekers, minijacks en oplaadpoorten (allen enkel Samsung) kunnen laten herstellen. Op alle herstellingen geldt bovendien 12 maand garantie.

 

Klanten die niet in de buurt van de deelnemende winkels wonen, hebben twee opties. Ofwel sturen ze hun smartphone (gratis) op: dan ontvangen ze die binnen 48u terug. Anders moeten ze geduld hebben: de andere Nederlandse winkels (Eindhoven en Groningen) en de drie Belgische winkels (Antwerpen, Lochristi en Zaventem) zouden later dit jaar volgen.

 

De dienst is wel niet goedkoop: een nieuw Apple-scherm is er vanaf 99 euro voor de 5s, maar kost liefst 399 euro voor de X. Eigenaars van een iPhone kunnen wél kiezen voor een tweedehandsscherm: dan lopen de prijzen van 79 tot 299 euro (nog niet beschikbaar voor de X). Die optie is er niet voor Samsung-fans: zij kunnen een nieuw scherm aankopen voor 159 (Galaxy S5) tot 359 (Galaxy S9 plus) euro. 

 

CoolblueDoetVeel

Coolblue is al lang niet meer 'slechts' een webshop: CoolblueRepareert is al voorafgegaan door CoolblueFietst (een bezorgdienst waarmee Coolblue sinds 1 april dit jaar pakketjes met de fiets levert in Den Haag en Eindhoven) en CoolblueBezorgt (waarmee Coolblue witgoed niet alleen thuis bezorgt, maar ook meteen installeert en de oude machine meeneemt). 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ceconomy verkoopt zijn Russische divisie

21/06/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van MediaMarkt, werd nooit succesvol op de Russische markt. Het heeft nu een ruildeal bereikt met de lokale elektroketen M.video, waarin het ook een participatie neemt.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.