RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Abonneren
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Over ons
  • Contact
  • Inloggen user
  • News
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • RetailDetail Plus
  • Events
  • Hunts
  • Masterclasses
  • RetailHub
    • Virtuele tour
    • Event- & Workshopruimtes
    • Offices & Co-working
    • The Loop & City Hunts
  • Advertising & Partnerships
    • EVENT PARTNERSHIPS
    • PRINT ADVERTISING
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven H&M
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Scandinavië
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

H&M klimt uit de rode cijfers

icon
Mode30 maart, 2023

H&M is het eerste kwartaal weer met winst geëindigd, na de rode cijfers van eind vorig jaar. Het gaat de goede kant op, ziet CEO Helena Helmersson opgelucht.

“De goede kant op”

Het eerste kwartaal van boekjaar 2023 eindigde voor H&M Group met een winst na belastingen van 540 miljoen Zweedse kroon (48 miljoen euro), dubbel zo veel als een jaar geleden. De operationele winst klokte af op 725 miljoen kronen (64 miljoen euro).

Dat is beduidend beter dan verwacht en een fikse verbetering ten opzichte van het verlies waarmee de fastfashionreus het vorige kwartaal onverwacht afsloot. Analisten vreesden verdere verliezen, maar topvrouw Helmersson maakt zich sterk dat het “in verschillende domeinen de goede kant op gaat”.

Tweedehands telt mee

Wel is er een belangrijke kanttekening te maken: voor het eerst wordt tweedehandsplatform Sellpy bij de groepsresultaten gerekend. Bijgevolg is er een eenmalig positief effect van een miljard Zweedse kroon (90 miljoen euro). H&M begon tien jaar geleden al te investeren in Sellpy, maar nu is het “een van de grootste tweedehandsplatformen van Europa”, aldus Helmersson.

Eerder liet de tweede grootste modegroep ter wereld al weten dat de kwartaalomzet met 12% is gestegen tot bijna 5 miljard euro, weliswaar grotendeels dankzij gunstige wisselkoerseffecten. Zonder dat effect klom de omzet slechts met 3%. Door het uitblijven van het lenteweer is de verkoop ook in maart wat vertraagd, maar daar waar het wel al opwarmt zijn de voorjaarscollecties goed ontvangen. Voor de maand maart rekent H&M op een omzetplus van 4%.

Blijf op de hoogte

Ontvang onze gratis nieuwsbrieven en mis het laatste retailnieuws niet.

Abonneren
logo

H&M is het eerste kwartaal met winst geëindigd, na de rode cijfers van eind vorig jaar. Het gaat de goede kant op, ziet CEO Helena Helmersson.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode2 juni, 2023
    Coolcat voortaan exclusief bij Wehkamp

    Wehkamp is de nieuwe eigenaar van Coolcat. Het onlinewarenhuis heeft de exclusieve rechten gekocht op het jongerenmerk en is vanaf nu alleen nog daar te koop.

  • icon
    Mode31 mei, 2023
    Madame Delvaux overleden op 85-jarige leeftijd

    Solange Schwennicke, van 1970 tot 1994 CEO van handtassenmerk Delvaux, is vorig weekend overleden op 85-jarige leeftijd. De West-Vlaamse maakte van Delvaux het tot op vandaag gewilde luxemerk.

  • icon
    Mode31 mei, 2023
    GoFluo haalt miljoen euro groeigeld op

    Modieuze fluohesjes, met die premisse heeft GoFluo steeds meer succes. Nu haalt de Antwerpse start-up een miljoen euro aan groeikapitaal op.

Evenementen
  • 15
    jun

    Human Resources & People Congress
  • 29
    jun

    Food Congress
Meest gelezen
  • icon

    Food24 mei, 2023

    “Lage prijzen, maar geen lage lonen bij Aldi”

  • icon

    Food10 mei, 2023

    Frans Muller: “Delhaize franchiseren is enige optie”

  • icon

    Food17 mei, 2023

    Academici en kunstenaars roepen op tot boycot Delhaize

  • icon

    Food23 mei, 2023

    “Geen millimeter vooruitgang” bij Delhaize, of bocht in de maak?

Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7 bus 26 2000 Antwerpen
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerpen
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2023 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
+32 3 500 89 59 info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurOmschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN