27 mei 2016 in Algemeen

De nieuwste editie van het RetailDetail Magazine is nu online raadpleegbaar. In deze mei-editie leest u alles over borsten, billen én klussen in de retailsector, en uiteraard nog veel meer. 

 

27 mei 2016 in Food

Bavaria, de Nederlandse bierbouwer die sinds kort eigenaar is van het Belgische Palm, heeft de bevolking in Steenhuffel getrakteerd op een aantal biertjes. Allemaal kregen ze een voucher in de bus waarmee ze het bier gratis konden afhalen.

 

27 mei 2016 in RetailDossier

Het was in Mons (Bergen – Les Grands Prés) al te beleven, maar in Vlaanderen nog niet: de hypermarkt voor de toekomst, zoals Carrefour die ziet. De nieuwe winkel in de West-Vlaamse kustgemeente Koksijde zet zwaar in op digitalisering en beleving.

27 mei 2016 in m-Tail

Coolblue heeft bij Rabobank een kredietlijn moeten openen om de dividenden van 2015 uitbatetalen aan de aandeelhouders. Volgens CEO Pieter Zwart is dat echter geen enkel probleem en blijft Coolblue gewoon sterk groeien.

 

27 mei 2016 in Food

De tweede vestiging van CRU, de eigenzinnige versmarkt van Colruyt Group, zet zo mogelijk nog meer in op beleving en passie. Het concept evolueert en wordt hier en daar bijgestuurd.  

27 mei 2016 in Mode

Sportmerk Nike heeft in België een nieuw distributiecentrum geopend, dat niet enkel efficiënter moet werken, maar ook een stuk duurzamer is. Voortaan verloopt de dienstverlening van Nike.com, Nike retail en de groothandelspartners in Europa via dit distributiecentrum.

 

27 mei 2016 in Food

Dominik Richter, medeoprichter van maaltijdboxenconcept HelloFresh, heeft geleerd altijd rekening te houden met de klachten van de klant. Zelfs al zijn die niet terecht, kunnen ze nog steeds een hele grote invloed uitoefenen.

 

27 mei 2016 in Food

De Spaanse winkel El Valenciano in Antwerpen sluit na 100 jaar de deuren. De winkel staat momenteel al grotendeels leeg, nadat werd besloten om het huurcontract niet langer te vernieuwen.

 

27 mei 2016 in Algemeen

Een aantal studenten Energietechnologie van de campus Thomas More in Geel hebben de afgelopen maanden een studie uitgevoerd bij een aantal handelszaken in de Kempen, om na te gaan hoe ze hun energiegebruik konden verlagen.

 

27 mei 2016 in Automotive

Een samenwerking tussen enkele grote bedrijven, zoals Ikea en Nestlé, wil dat de Europese Unie op de proppen komt met nieuwe regels die de uitstoot van vrachtwagens drastisch moet terugdringen, zodat de doelstellingen van de klimaatconferentie in Parijs kunnen worden behaald.

 

Food

Bavaria, de Nederlandse bierbouwer die sinds kort eigenaar is van het Belgische Palm, heeft de bevolking in Steenhuffel getrakteerd op een aantal biertjes. Allemaal kregen ze een voucher in de bus waarmee ze het bier gratis konden afhalen.

 

  • De tweede vestiging van CRU, de eigenzinnige versmarkt van Colruyt Group, zet zo mogelijk nog meer in op beleving en passie. Het concept evolueert en wordt hier en daar bijgestuurd.  

  • Dominik Richter, medeoprichter van maaltijdboxenconcept HelloFresh, heeft geleerd altijd rekening te houden met de klachten van de klant. Zelfs al zijn die niet terecht, kunnen ze nog steeds een hele grote invloed uitoefenen.

     

  • De Spaanse winkel El Valenciano in Antwerpen sluit na 100 jaar de deuren. De winkel staat momenteel al grotendeels leeg, nadat werd besloten om het huurcontract niet langer te vernieuwen.

     

Mode

Sportmerk Nike heeft in België een nieuw distributiecentrum geopend, dat niet enkel efficiënter moet werken, maar ook een stuk duurzamer is. Voortaan verloopt de dienstverlening van Nike.com, Nike retail en de groothandelspartners in Europa via dit distributiecentrum.

 

  • Modeketen McGregor heeft een nieuwe website gelanceerd, waarbij het gebruik maakt van een volledig nieuw platform. Daarbij werd onder andere gekozen voor een responsive design, dat ook zijn werk zal doen op mobiele platformen.

  • Accessoireketen Claire’s heeft in het eerste kwartaal een stevige daling van zijn omzet moeten incasseren. Het Amerikaanse bedrijf wijt de daling voornamelijk aan slechte wisselkoerseffecten en het sluiten van een aantal winkels.

     

  • Het Zweedse H&M heeft opnieuw een grote naam binnen gehengeld om een exclusieve collectie te maken voor de keten. Ditmaal heeft H&M een samenwerking afgesloten met het Parijse modehuis Kenzo.

     

Back to top